Vægge under vinduer

Jeg er i gang med at etablere gulvvarme, og mens betonen hærder, er jeg gået i gang med væggene. Under vinduerne, hvor radiatorerne sad, var der gipsplader, og herunder træ, rockwool og endelig den murede ydermur. Under det ene vinduesfag var der dampspærre mellem gipsplader og træ, under det andet var der ikke.
Gipspladerne, som var meget medtagne efter fjernelse af bærejern til radiatorer (samt flere lag tapet), skal skiftes - skal der opsættes dampspærre? Er der grund til yderligere isolering? Der har aldrig været koldt, men nu hvor radiatorerne er væk er det måske en anden sag.
Når jeg er færdig med hele projektet - bl.a. gulvvarme over hele huset - bliver vinduerne skiftet til vinduer med energiglas, selvfølgelig.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du kun gibs under vinduerne eller er det alle indervægge der er af gibs ?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Nej, det er kun under vinduerne i stuen. Alle øvrige vægge er murede og hulmursisolerede (Leca). Men vinduespartierne ( det er en vinkel, med 2x2vinduer) er opbygget af træ. Udvendigt er der muret op til underste karm, mellem vinduer og over vinduer er der træ. Udvendigt får jeg mahogni klinkbeklædning når vinduerne bliver skiftet, og indvendigt har der under vinduerne været gips, og mellem/over vinduerne træbeklædning.
Denne træbeklædning vil jeg have pillet af og erstattet med plader, som jeg kan opsætte glasvæv på og male hvidt som kontrast til vinduerne. Det vil blive for mørkt, synes jeg, at opsætte mahogni mellem/over vinduerne.
Når jeg piller træbeklædningen af, kan jeg se, at der er opsat dampspærre.Og det var der som sagt også under gipsen under det ene vinduesfag, men ikke det andet.
 Hvis der ikke har været dampspærre under det ene vindue, er det et tilfælde af byggesjusk,der skal dampspærre under gibs,og anden beklædning der ikke er damptæt,

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også