badekar/bruser armatur

Hej.
Jeg er interesseret i at skifte mit gamle kar/brus-armatur ud. Der er det lille problem, at afstanden ml. rørene er 158 mm., og standard i dag er enten 150 el. 155 mm.
De 2 løsningsmodeller jeg selv kan se, er enten at forsøge at trække rørene 3 mm tættere på hinanden (da rørene kommer lodret op bag karret) eller bruge excentriske forskruninger.
Problemet med 1. løsning er, om det kan lade sig gøre at trække rørene tættere på hinanden og problemet med 2. løsning er, at armaturet kommer for langt ud i karret.
Er der nogen der kan supplere med ideer?

Mvh Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mon ikke dit batteri er monteret i forvejen med forskruninger så hvis man skifter dem til excentriske så bliver det sikkert det samme. mener iøvrigt man kan få korte forskruninger :-)
Tak for svaret.

Nej, der er desværre ingen forskruninger i forvejen. Der kommer 2 1/2" rør op for enden af karret og på dem er der monteret 2 vinkler som ender i udvendige (3/4"?) gevind.
Jeg vil prøve og undersøge om man kan få korte forskruninger.

Mvh Lars
hvor langt er der fra rørene kommer op ved badekarret og til armaturet? ½" rør er jo ikke det stærkeste i verden og 3 mm er heller ikke alverden. Der er jo kun 1½ mm buk fra hvert rør. Det er frem med skipper-skræk armen og på med armaturet!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis