Neon rør

Hej, min søn fik igår et billed med hjem fra sit arbejde, hvor der sidder et farvet neonrør, røret blinkede men hvis man rørte ved det lyste det konstant, jeg gik så ud fra det var en dårlig forbindelse og skilte apperaturet ad, umiddelbart så det ok ud bagpå, men ledningerne fra trafoen var blot viklet omkring ledningen der stak ud af neonrøret i begge ender, det er sådan et ældre bukket rør der er lavet til formålet.
Jeg tog derfor loddekolben frem og loddede ledningerne fast i begge ender, men stik modsat af mintro virker det nu slet ikke. intet lys eller blinkeri overhovet.

Er der nogen der kan hjælpe eller er der en der kan lave det?

Keld, Racefun, Albertslund
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et hurtigt bud kunne være, at du skal skifte glimttænderen. Det er sådan, at et farvet rør skal normalt have mere strøm for at starte.
Så kig på tallene på den nuværende, og forsøg med én hvor tallene er højere. Købes i enhver installationsforretning oa.
Hejsa..
Hvis man feks. ligger en ledning med højspæning tæt på et defekt neon rør vil det lyse, og det er meget brugt i discoteks udstyr, nu nævner du selv det er et farvet rør, og disse kan feks. bruges til at blinke i takt med musikken men det kræver et rør der kan tænde og slukke meget hurtigt, dette er kun muligt hvis man "snyder" røret og overføre højspæningen ved at ligge en ledning helt op af røret eller som du beskriver ved at ikke direkte tilslutte en ledning til røret (dette kan man forøvrigt også gøre med gammel defekte rør da denne metode altid kan få røret til at lyse selvom det er defekt (bare der er neon i røret)
Der skal iøvrigt heller ikke bruges nogen glimtænder når det bruges på denne måde.
Røret vil ikke ha den samme lysstyrke som hvis man montere det normalt, alså med glimtænder og strøm ind på elektroderne, men til "fest og fis" er det er fin måde at lave det på. hvis der ikke er et lille styreprint med en mic. på er mangler denne del sikkert da det normalt er denne måde det virker på.. håber du kan bruge min hjælp
på billederne ses først neonrøret forfra på billedet,

dernæst hvordan tilslutningen med ledning på røret ser ud. hætten der sad over har jeg fjernet for at komme til ledning.

og nederst hvordan strømforsyningerne ser ud, det tilsluttes til 230 volt.

Keld, Racefun, Albertslund
Hey
Du skal være helt sikker på hvad du laver!! Jeg gætter på der er ca. 2000 volt på den transformer du har!
Jeg lever af at lave neonrør som dit, i Hvidovre. Så det er tæt på! Du skal være velkommen til, at kigge ud, så skal jeg tjekke røret, men det er nok transformeren, der et stået af?
Mvh. Ronnie Larsen
Annonce
Hej Ronnie
kan du ikke slå på tråden
29 91 91 91 så vil jeg kigge forbi med sønnens billed/neonrør

Keld, Racefun, Albertslund

Jo jeg skriver til dig i næste uge (fedt telefonnummer)

Vi møder meget tidligt (05 30) og går derfor også tidligt hjem (14 00)

Nogen dage der passer dig bedst? (ikke mandag)

ikke tirsdag
ellers ligemeget, kan komme forbi om formiddagen/middag 10-14

Keld, Racefun, Albertslund
Jeg skriver
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis