Så det slut med at grille bøffer.

Jeg har dette fra metroxpress, og de har det fra ekstra bladet. Så må det jo være sandt.

Nu havde jeg lige glædet mig til at skulle hjem, og nyde det gode vejr på onsdag, efter 4 uger på nordsøen.

For at ikke glemme at jeg er inviteret til hel stegt pattegris på lørdag.

Men men det kan jeg jo få kræft af, og risikerer at dø tidliger ( kender desvære ikke min nuværende holdbarheds dato).

Så nu ved jeg ikke mine levende råd, men jeg bør jo nok gå ud på markerne og se om jeg ikke kan spise alt kørenes mad istædet ( skulle jo forlænge leve tiden).

Bøffer er kræftbomber
Sommeren er højsæson for grillbøffer og -pølser, men midt i kødorgierne løfter verdens førende kræft- og fødevareforskere nu pegefingrene.

For meget kød øger risikoen for kræft, og det er især mænd, der skal skære voldsomt ned på forbruget, skriver Ekstra Bladet i dag. Advarslen kommer fra en ny rapport udgivet af World Cancer Research Fund, som bygger på adskillige videnskabelige kræftstudier. Som noget nyt skelner rapporten mellem rødt kød, som stammer fra firbenede dyr, og lyst kød, som er kød fra fjerkræ. Mange befolkningsundersøgelser viser, at de, der spiser meget rødt kød, oftest udvikler kræft.

Det betyder, at man bør holde sig fra langt de fleste grillpølser. Svine-, okse- og lammekød skal man kun spise i stærkt begrænsede mængder.

Mens kræfteksperter anbefaler verdensbefolkningen at nøjes med 400 gram rødt kød om ugen, mæsker vi danskere os i netop den slags kød. Danske kvinder spiser i gennemsnit 623 gram af det kræftfremkaldende okse-, svine- og lammekød om ugen, mens mænd fortærer hele 987 gram hver uge. Et tal, som er endnu højere i grillsæsonen.

- Så kan man virkelig få kørt noget rødt kød indenbords. Mænd føler, de får bekræftet deres mandighed, når de spiser en masse store bøffer. Men i virkeligheden bør de mere se på kødet som et krydderi end som hovedingrediens i måltidet, siger ernæringsekspert Per Brændgaard Mikkelsen til Ekstra Bladet.
 


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jajaja, men hvis du nu slår en sund latter op, så skulle du vist kunne leve lidt længere  (hilsen en, der overlevede en campylo, kampoly, kram... en eller anden bakteriebefængt kylling forleden - læste først om, at de blev trukket væk fra forretningerne dagen efter )

Jovist lever vi danskere sikkert mere efter fornøjelsen end fornuften. Men hvad så med at gøre det fornuftige til en fornøjelse fremfor skræmmekampagner

I det hele taget er det meget farligt at leve.

Det kan jeg føre uomtvistelig bevis for: Hver og en af os kreperer en skønne dag af det, viser alle meningsmålinger og erfaringer

Hvis vi skulle efterleve alle de advarsler der strømmer ud fra alle mulige eksperter, tror jeg man ville dø af det, idet vi så ikke ville kunne æde eller drikke noget som helst.

Tror jeg vil finde et par store bøffer frem til i aften og så grille dem og vælte en flaske vin, indeholdende spiritus, i hovedet, og så se om jeg stadig lever i morgen


Med venlig hilsen
ktm

 

Pas nu på læderskoallergien ktm
Ja ja zep, men fjerkræ giver ikke kræft ifølge artiklen

Skulle man få lidt salmonella og campylobakter mm. der er der bedre overlevelses change for

Jeg vil også selv spise bøffer mm. som jeg plejer, men ville lige advarer jer. Og se om der kunne komme en lille debat, med et glimt i øjet, om mediernes råd til folket om skadelige fødevarer

Jeg håber at i stadig vil nyde jeres bøffer, fortsat god GRILL SOMMER

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Nu blev det så kun til nogle grillpølser i dag, sikkert indeholdende nitrat, transfedtsyre, medicinrester, genmanipuleret foder til grisen, der har leveret det fedtholdige og farlige kød fra firbenede dyr, men hva fa'en, jeg lever da lige nu alligevel.
Jeg undlod dog at drikke min vin af de i dag omtalte sutteflasker, der skulle indeholde et eller andet edder og forgift, som hvis man åd en 20-30 flasker med låg og sutter om dagen skulle kunne give en et eller andet kval.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja jeg satser så bare på, at ukrudt ikke forgår så let alligevel

Menmen generelt så er jeg ikke begejstret for adfærdsregulerende kampagner. En gang Ekstrabladet i agurketiden gør nok ikke den store forskel. Men advarsler om dit og dat bidrager efter min mening kun til (unødig?) frygt og kontrol af hinanden og alting.

HVIS man virkelig vil ændre adfærd, så er man i DK nok nødt til at tænke lidt kr. og øre. Er momsen blevet reguleret ift sundhedsgrad af fødevarene for nyligt?  (nej for som ktm siger, så er et godt for noget, men skidt for noget andet).

Må så tilstå, at jeg ikke savner den "gode gammeldags" brune tykke sovs  (til gengæld laver jeg frugtsalat med hoftecreme to gang om året til den pukkelrykkedes familiefrokoster pinse og jul )
Jeg må indrømme, at jeg ikke interesserer mig meget for kræftadvarsler mere.. For år tilbage læste jeg en artikkel om, at gulerødder kunne virke kræftfremkaldende.. Hvis selv vores basis-grønsager er farlige, så kan det da vist gøre ligemeget om jeg også tager mig en rød bøf i ny og næ..

Mvh

Mark Herskind

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis