Lovkrav til isolering..

Godaften folkens...

Jeg skal til at istandsætte min overetage, men hvad er de nye lovkrav egentlig til isolering for en overetage der skal tages i brug til værelser??

Jeg skrev til min kommune, men fik bare et link tilbage til Erhvervs og byggestyrelsen.. Og der kan jeg bare ikke finde noget som helst

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Mærsk

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist også lidt indviklede, da det har noget at gøre med hvor mange % af dit hus du renovere, før du skal opfylde de nye regler, og så kan det udregnes efter hvor meget energi der ryger ud ved vinduer m.m... !

Det optimal ville være 360 mm, i taget men det er der jo ingen gamle huse der kan opfylde, så jeg ville ikke bekymre mig så meget, men ligge det isolering i der kan være, (forstå mig ret, 50 mm er ikke nok) 

Forskalle vægge med 45 x 45 så der kan isoleres her imellem også, så fjerner du også nogle kuldebroere. og sætter du så dampspær, før dit forskalning, og føre el derefter, undgår du utætheder, og får endnu bedre energi krav.

Vægge omkring de 200 mm

Skal der nye vinduer i, så giver de jo også en del til energi kravet.

Håber du kan bruge mit synspunkt til lidt...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Okay..

Så langt så godt..

Er der nogen der har et skema eller en udregningsmåde på hvordan jeg kan lave skidtet??

Eller er det mon bare nok at informere kommunen om at man isolerer med 250 mm?? på tag og vægge??

Mvh Mærsk

Jamen hvorfor skal du informere kommunen hvis du renovere en allerede udnyttede første sal..?

Det behøver du altså ikke, kun hvis beboelsesarealet udvides, kræver det byggetilladelse, fx hvis din første sal i dag ikke er udnyttet. 

Hvad bruger du første salen til i dag ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg har vist formuleret mig forkert.. Der er absolut ingenting deroppe idag...

Mvh Mærsk

Ja så det jo en anden ting,
Du er ikke så heldig at der i din BBR allerede står, at du har udnyttet tagetage ???

Jeg må indrømme, jeg ikke er helt inde i hvordan det forgår med byggetilladelse til en førstesal.

Men du henter en blanket på kommunen, hvori du blandt andet fortæller hva du vil lave, Her kan du samtidig søge om dispensation, hvis det ikke er muligt at opflyde isolerings kravende.

Hvor strenge de er med energikrav og udregninger, når det nu er en førstesal ved jeg heller ikke, men jeg ville nok tage en snak med dem, når du skal ned efter blanketten, hvor du har en plan tegning, og en snit tegning, af førstesalen med. Så kan de jo fortælle dig, om det er nok.

Jeg har oplevet godkendte tegninger, hvor der direkte står: mål, m.m tages på pladsen og tilpasses eksisterende byggeri.

Samtidig kan de nogle gange, brokke sig over, veludførte akitekt tegninger.. så det er svært at sige, hvor strenge de er...!!!

Håber du kan bruge det til bare lidt..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce
SUPER

Så langt så godt...

Tak for alt hjælp foreløbig..

Møjner i æ døgner

Mvh Mærsk

Bare lige som en lille info

 

Fik af vide a jeg kunne nøjes med ca 260 mm mod taget og 190 mm med ydervæggene...


Mvh Mærsk

Jeg mener at have læste et eller andet sted, at du skal have minimum 100 mm i etageadskillesen, det har noget med krav til brandsikring.
Okay.. Det vidste jeg faktisk ikke... Men tak for oplysningen.. det er altid godt med lidt suplerende info.. Men, det var også planen at isolere der imellem for lyd..

Mvh Mærsk

Davs Mærsk

Ja, så skulle jeg også finde dig her , og det var jo ikke svært at gætte, det var dig, bette søn .

Dejligt at se, du er i fuld gang stadigvæk.

Kærlig hilsen

du ved hvem

Ka selv, vil selv - men skal måske lige have lidt hjælp først
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis