Pc'en lugtede brændt og døde!

Nu har jeg endelig fået oprettet mig som bruger. Har ellers brugt lds gode råd og tricks i flere år. Denne gang har jeg dog brug for konkret hjælp.
Vores 5 mdr gamle computer vil ikke starte. Den blev startet op og lød underligt, som fx en hårtørrer på fuld power og pludselig lugtede der brændt, hvorefter computeren gik ud. Desværre er computeren købt hos et firma der har erklæret sig konkurs, men som kører videre i samme navn, lokaler og har samme hjemmeside, men da ejeren åbenbart er en anden nu, så dækker garantien ikke. Surt show. Har kontaktet advokater og alt det der, men der er ikke noget at gøre.
Det eneste der reagerer når den bliver tilsluttet er en lille grøn diode i bundkortet, og INTET andet. Hverken blæsere eller lys ifrontpanelet.
Det kan vel ikke være strømforsyningen, når dioden kan lyse?? Hvis der er CPU'en, hvorfor duer blæserne så ikke? Håber at der er nogen der kan komme med et godt råd, så det ikke skal koste en formue på både fejlsøgning og reparation.
Spekifikationer:
HomeLine 7503 - Pentium Dual Core E2160 (Dual Core - 1.8GHz), 1024MB DDR2-800, 160GB SATAII HD, DVD±RW SATA Drive (Dual-Layer), nVidia GeForce 8400GS Passive Cooled - 256MB DDR2 (Up to 512MB TurboCache), 54MBIT WLAN, Black DeZen|NG Case
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at åbne kapinetet så burte kunne se hvor er brændt.!
så kan det ikke være andet end strømforsyningen.!
der går jo en masse kabler ud den.!

hvordan lugtede det af brændt plastik.!
hej igen.
Nej nærmere som varmt metal.

kan dioden på bundkortet godt lyse, hvis det er strømforsyningen?
Lysdioden kan sagtens lyse selvom strømforsyning er kaput. Der er flere foryninger i den samme (både 5v og 12v osv.), så det kan være forklaringen. Du skal påregne ca. 500 kr. for en ny - lad være med at købe den for lille og billig.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

nej, den starter slet ikke, så bios starter ikke op. der er slet ikke noget på skærmen heller.

vi håber det kun er strømforsyningen, og ikke også cpu'en der også skal skiftes ud.
Hvad er en for lille strømforsyning? den vi har er på 400 W. Hvad kan anbefales?
Mit bud, er at det er cpu´en der stået af..
prøv udelukkelses metoden.!

prøv at pille haddisken ud
lykort ud med mindre det er indternt.
og ram ud men lad ene ram pin sidde i
og graffikkort med mindre er indternt,!
prøv at pille ud styk for styk til du finder fejlen.?
og graffikkort tag det ud af soklen og i med den igen
med mindre er indternt.!
hvist det hele er ude og bundtortet
og strømforsyndningen er til bage i kabinetet
og skærmen er statig er sort.!
enten cpu(en) er brændt af
eller er det strømforsyndning er brænt af.!

ellers må du punge ud efter en ny computer.!

snøft og hulk.?

hvist du tager køleren af så er cpu andløbent blå.!
(brændt af).!
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis