C cleopatra 1000 (33 Fod)

Min storebror har set en "C cleopatra 1000 (33 Fod) kom med et bud" til 425.000 kr på baadgalleri.dk
Jeg syntes jo det er mange penge, men hvad mener i???
http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=4480

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra grandoldman

Jeg syntes jo det er mange penge, men hvad mener i???


I forhold til, hvad man ellers skal betale for motorbåde i den størrelse synes jeg ikke det virker specielt dyrt.

Og den ser ud til at være godt indrettet med god brug af pladsen, så selv om den er 30 år gammel, synes jeg den virker fin til prisen. Og så kan den sejle 40 knob, hvis man har råd :-)

WS
Og så kan den sejle 40 knob, hvis man har råd :smile:


Det har han, spørgsmålet er bare hvor langt biggrin

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis man ønsker et langvarigt forhold til sin båd er det sikkert ok. For med en stigende rente, faldende ejendomspriser, med deraf mindre mulighed for tillægslån, en forventet stigning på brændstof, samt de ret store vedligeholdelsesomkostninger på 2 motorer/drev og det ret omfattende polererarbejde på en ældre båd, må man forudse at, den ikke bliver let at sælge igen. Kikker man rundt på nettet, er det nærmest ufatteligt, hvor mange benzinslugere, der er til salg, og mange har været det i lang tid.
Alt andet lige, så få drevene trykprøvet inden køb. Her er en, som glemte det.

Rustne%20gearhjul.jpg

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Min bror havde en Coronet 24 Daycrucer for mange år siden, med to stk. Volvo motorer der brugte 80 L. (firs Liter) benzin i timen OK så var farten også 36 Knob Meeen !
De prøvede at sejle for kun en motor men brugte så meget mere benzin da de hele tiden skulle korigere kursen. Og til trods for at han tjener temlig godt, blev det aligevel for meget. Den var uegnet til længere ture og helt umulig at opholde sig i lige så snart søen var over en halv meter.
Begge bådtyper er uegnede til langsom sejlads (5-10 Knob) der slingre de meget på kursen. Egentlig er det jo blot en stor Potens forlænger, for et skiv bliver det aldrig.
Annonce
Jeg deler jo heller ikke min brors begejstring for sådan en stor brændstofsforbruger.
Det er også, efter min menig, overkill.

Jeg ved hvad han leder efter og er faktisk ligeglad med farten. Men han drømmer om en båd med flybridge hvor man kan sidde højt oppe og styre og især sidde og drikke kaffe, måske spise en let frokost og nyde sin colalight mens et anker med elspil holder båden på plads - mobilen skal være slukket og han kan nyde vejret i fred og ro.
Jeg tror ikke han kunne finde på at holde ferie i den, men kunne da godt finde på at sejle fra København til Svendborg med en enkelt overnatning men det er ikke det der tæller.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Så skulle han lede efter en Husky Dane, det er en dejlig båd der går roligt i søen,der er rimeligt god plads i kahytterne en lækker salon med alt hvad der til hører. Og så har den den eftertragtede flybrige.
I 1986 var vi tre gutter der lejede en sådan og sejlede til Bornholm, den går igennem søerne uden at tabe farten, den føles rar at opholde sig i også selvom søen virkelig er stor.

V.h. Håndværkeren
Fedt.. det gives hermed videre.. Den type båd er vi begge totalt blanke i.

Kikkede lige lidt på nettet.. De ligger brugt mellem en halv og en hel million som sikkert lige er i overkanten. Men den ser dæleme lækker ud..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja der er nok sket en voldsom prisudvikling på dem også, Men de kostede ca. 485.000,- Kr.fra ny, i 1984 med to stk. bukh diesler á 36 Hk. der gav en marc fart på 8 knob. Og et forbrug på 1,3 L. pr. sømil.
Ja.. det er næsten det man skal give for skroget alene nu..
Men om den kan plane er ikke vigtigt, faktisk tror jeg han bedre ville kunne lide en deplacement båd (må det vist hedde). Men vil man have den der flybridge kommer det vist til at koste kassen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis