Lav din egen fjernbetjening

Hey med jer alle.

Jeg går og leger lidt med tanken om at lave min egen fjernbetjening, er der nogle der kan hjælpe mig til hvad jeg skal bruge og hvordan jeg gør?

Min ide er at jeg har en touch-skærm ex. 15" og derfra kunne vælge tv-programmer m.m. ideer modtages gerne

Ja det ville nok være nemmere at købe sådanne en, men jeg kunne godt tænke mig at prøve at lege lidt med det.

Med venlig hilsen / Best regard

Peter Lindberg
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror virkelig det bliver for besværligt! Du skal have dyb indsigt i det med elektronikken før du skal vove dig ud på det der.

Din signatur, er den ikke lige i overkanten?


 

De findes allerede. Dog ikke med 15" skærm, men det er nok pga. strømforbruget.
I UK bliver sådan en fjernbetjening solgt som en "chameleon controller" eller "chameleon remote".
Du skal være meget dygtig til elektronik for at få det til at virke. Alternativt, så skal du benytte en eksisterende fjernbetjening og så "bare" via et serielt interface sende kommandoer fra en lille PC (evt. en VESA størrelse du kan sætte i bunden af din 15" skærm) til en fjernbetjening. Det er noget værre rod, men det kan nok godt lade sig gøre.
grossmann:
Din signatur, er den ikke lige i overkanten?


Jeg tænkte det samme og så er det ikke godt at have sin email ude offentligt på en hjemmeside.. Den bliver scannet og udsat for voldsomme mængder spam.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja, jeg kan se dette er din første post, velkommen.

Reklame undgår vi helst, men en signatur der fortæller hvem man er, er helt iorden. Som Grandold siger, vil du blive spammet en del når din mail ligger på nettet. i din mail kunne du, hvis det endelig skulle være kunne du skrive:
msnSNABEL-Adjlindberg.dk så mener jeg ikke den kan scannes.


 

en 15.4" bærebar med touchskærm kan vel bruges.!

men kan du bruge en lodekolbe.!

så er det med at gå i krig med elektronik.
først velleman byggesæt at øve på.!
føre det helt store brojegt at gå i gang med.!?!
Det er en god projekt at lege , men du skal have en del viden om elektronik, du skal vide en del om programmering. Det er ikke nemt :)

Lodde arbejde kan det fleste finde ud af efter at have leget med det i nogen timer , men det vigtige del er hvordan laver man en fjernbetjening teoretisk , diagrammer , programmering , fejlsøgning osv osv. og samt den praktiske del.

men hold dig ikke tilbage :)

På forhånd tak :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis