Hvilken spartelmasse til gipsplader?

Skal til at opsætte gipslofter i hele huset, men er i tvivl om hvilken spartelmasse der er bedst at bruge (til rimelige penge) - det skal helst være en færdigblandet en af slagsen.

Et andet spørgsmål er hvor meget spartelmasse der ca. bruges pr. gipsplade eller pr. m2 (skal montere ca 115 m2)?

Mvh,
Ole

Ole
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smut du bare ned i Jem & Fix og køb dig en spand sandspartel masse til ca. 98,00 Kr.
Har lige lavet samme øvelse i køkken og stue og fandt ud af at Danalims "Medium ekstra" var den der bedst passede mig. Den synker næsten ikke og tørrer ret hurtigt op.

Fluggers er også supergod, men noget dyrere.

Bostiks fra Silvan kan jeg ikke anbefale. Den virker meget tør synes jeg.

Danalims den billige har jeg brugt til væggene, da det her er mindre vigtigt om den synker.

Held og lykke ;-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for anbefalingerne. Hvad med kornstørrelser og sådan noget - er det ikke noget med at man skal slutte af med noget meget finkornet spartelmasse?

Ole
jeg mener du skal holde langt fra billig spartel - især sandspartel! -det tager hundrede år for det at tørre. Har selv brugt dyrups. Brug en medium, da du ikke skal påføre så tykke lag. Den grove bruger man ved større lunker eller fuldspartling af dårlige betonvægge - den kan nemlig påføres i tykkere lag med en hurtig tørringstid. Herefter spartler du 2-3 gange. Lad være med at brug oceaner af tid på det, da det hele ligger i slibningen til sidst - her lejer du en girafsliber. Du behøves ikke at slutte med fin spartel. Køb en 3-4 10 L spande og afleverer det tilbage du ikke bruger.
Jeg har lige lagt 160 kvm gipslofter, og det halve i vægge. Sandspartel er altså IKKE sjov at bruge til det formål.
Jeg ved godt det koster lidt mere, men jeg har brugt 10-20 poser polyfilla til formålet. Det synker stort set slet ikke, og er meget fint i konsistens, så man kan få det ind over alt og slibe det rigtigt pænt. Plus når det er tørt så kan du hverken se eller mærke forskel på polyfilla eller gips. En gang borede elektrikkeren et 68mm hul til en spot der skulle have et 56mm. Lidt polyfilla, og en nat til at tørre, og vupti så var hullet 12mm mindre igen.
Det ER altså bare en genial spartelmasse.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jeg har prøvet lidt af hvert, og jo der er da forskel, men ikke noget vildt, brug du bare den billige fra jem og fix. og den tørre fint i min hus.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg ville ikke anbefale dig at bruge noget dårligt ! Og den fra Jem & Fix er en ganske udmærket spartelmasse til dine lofter og vægge. Det er noget pjat at sige at den er længe om at tørre, der går max. 30 minutter til du kan slibe i den hvis ikke laget er mere end 5 mm. tykt, der er den fordel at det så ikke svinder ret meget, hvilket de hurtigtørende har tendes til.
......... til vægge og lofter af gips ....... husk lige at bruge armeringstape af papir og en spartelmasse der er godkendt til papirstrimmel ........ det er den billige fra jem og fix nemlig ikke , den indeholder for lidt bindemiddel , hvilket du også kan mærke da den er extrem nem at slibe .......... spartelmassen indeholder næsten kun fyldstoffer og ikke noget til at binde det sammen med .........men du kan godt bruge den billige til sidste gang spartling ......

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også