Holding tank

Sorry jeg fik svaret på et indlæg om mortorer... det skulle ha været en ny tråd .. cool

:smile: jeg prøver lige igen, er der ingen der har et bud på om man skal, rent lovgivnings mæsig, have suge studs på en holding tank som eftermonteres i en båd ?
eller er det nok bare at kunne tømme den når man når langt nok ud .... :grin:
LejfM
__________________

LejfM
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra LejfM

smile jeg prøver lige igen, er der ingen der har et bud på om man skal, rent lovgivnings mæsig, have suge studs på en holding tank som eftermonteres i en båd ?

Jeg har et bud.

EU-direktiv (2003/44/EF af 16. juni 2003 - jeg tror det populært kaldes for fritidsbådsdirektivet) har om tanke til toiletvand blandt andet følgende:

"Fartøjer med permanent monterede spildevandstanke skal være udstyret med en standardudledningsforbindelse, så rør fra modtagefaciliteter kan forbindes med fartøjets udledningsrør."

Da dette direktiv, så vidt jeg er orienteret, er implementeret i Danmark, tror jeg ikke man kan slippe for at lave sådan en studs, hvis man gerne vil være lovlydig.

Så bliver det bare spændende om man kan finde en lystbådehavn der rent faktisk har en modtagefacilitet der virker rolleyes

WS
I forhold til alt det skidt der bliver udledt i havet, skal der virkelig skides meget i hele Danmarks lystbåde flåde bare for at komme op på 10%. Så hvis du har den omtalte studs på bådens dæk er alt i skønneste orden, også selvom du så tømmer tanken når du er til havs. Der findes mange skøre love og forordninger, hvis vi skulle overholde bare halvdelen kom vi aldrig længere i livet.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis