Male skabssystem?

Hej

Min kæreste og jeg er lige flyttet i nyt hus, og er i gang med at renovere. Vi er 1.gangskøbere og pengene er derfor små, så vi forsøger at spare hvor det kan lade sig gøre.
I vores soveværelse står der et stort skabssystem (vistnok i fyr) af ældre dato i tiptop stand, men stilen er sgutte lige vores.
Vi ville egenlig købe nogle skydelåger på skinner, og sætte dem op foran skabet (fjerne de gamle låger og beholde indmaden), men synes at de skydedøre vi har set på, og som kan betales for penge (har bl.a. kigget på Bauhaus'), var af for dårlig kvalitet.
Nogen forslag til hvad vi kan gøre med skabet, for at gøre det lidt mere tidssvarende rent udseendesmæssigt?...Vil gerne høre jer om det er besværet og pengene værd, at begynde at male på et sådant skab, eller om det kommer til at se kummerligt ud.

skab.jpg

Mvh. Per
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal faktisk ikke så meget til, prøv at starte med at sætte nogle nye greb på. I vil virkelig blive overrasket over at se hvilken forandring det giver.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Der skal faktisk ikke så meget til, prøv at starte med at sætte nogle nye greb på. I vil virkelig blive overrasket over at se hvilken forandring det giver.

V.h. Håndværkeren


God idé, men jeg tror dog ikke det er en mulighed i dette tilfælde, da grebene er fordybninger fræset ind i lågerne. sad

Kan man måske slibe skabet, og give det en gang olie af én eller anden slags...så det bliver mørkere?

Mvh. Per
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan lave skydelågerne selv !

Køb skydedørs skinner i trælasten, der er alt tilbehøret med hjul osv. og så nogle mdf, eller spån du skære til som låger, og maler i den ønskede farve.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Citat fra Konkis

God idé, men jeg tror dog ikke det er en mulighed i dette tilfælde, da grebene er fordybninger fræset ind i lågerne. sad

Kan man måske slibe skabet, og give det en gang olie af én eller anden slags...så det bliver mørkere?

Mvh. Per


Jeg tror i skal være meget forsigtige med at male skabet i en mørkere farve, det vil gøre rummet meget mindre og meget mørkt.
Men i kan sagtens slibe lågerne og male dem om med noget acrylmaling.
Vi malede engang et Vordingborg køkken, hvor grebene også var nedfældet. Vi hul/kop-borede nogle runde skiver, som blev limet ind i grebshullet, og en gang spartling, så var den hjemme. Jeg ville tænke jeres skabsvæg noget med hvidt og sort, og spejle. Anden mulighed: Efter 14 opvågninger har i vænnet jer til den væg - og der burde være mere interessant ved en opvågning, end bare kigge på "hvor skabet står".

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har ikke nogen feedback til malingen, men jeg vil til enhver tid foretraekke almindelige skabslaager frem for skydedoere.
Der hvor jeg bor lige pt. har jeg et lignende skab med 3 skydedoere som er placeret i 2 raekker, denne konfiguraton goer at jeg maximum kan se 1/3 af hvad jeg har i skabet - et dagligt irritationsmoment.

 

Tak for alle de gode svar!
Jeg tror vi for nærværende dropper skydedørene, og beholder skabet. Da jeg havde kigget på lågerne slog det mig, at man da måtte kunne vende lågerne så de nedfældede greb vendte indad...og jo...det kunne man selvfølgelig (duh). Bagsiden skal slibes og så lakeres...og så finder vi nogle nye pæne greb. Overvejer at male lågerne som Gerhard foreslog...sort/hvid...evt. hvid/grå. Anyway...poster lige resultatet når vi kommer dertil.

Igen...tak for forslagene!
Hvis du sætter et spejl eller to på, gør det rummet større.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Konkis

det ser sgu' da godt ud. Det har helt sikkert pyntet!

mvh
Jørgen
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også