Sweedoor

Hejsa

Faldt over denne side da jeg skulle finde mål skema til nogle Sweedoor til min 1 sal - http://www.freewebs.com/grydeklar/start.htm

Har selv samme mærke i stue plan og har været med til 2 andre byggeprojekter hvor de har sat dels siden 91 og siden 01 - uden at de er krakeleret ?

Nogle der kender noget til den påstand - håber da ikke det er et nyt problem for denne dørproducent nu da jeg har sat en røvfuld i og er ved at handle flere....?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De "nye" døre er altså ikke HELT den samme kvalitet som i gamle dage. De har åbenbart også skullet opskalere produktionen på bekostning af kvaliteten.
Jeg har selv købt nogle stykker af disse døre de sidste par år, og jeg har ikke været imponeret af kvaliteten. Jeg er gået igang med at udskifte dørene med massive døre af noget bedre kvalitet. Når det så er sagt, så er malingen endnu ikke krakeleret på nogle af mine døre, og "brokkeren" poster jo heller ikke nogle billeder af problemet, så det kan jo være at det ikke er så udbredt.
Den har jeg godt nok aldrig hørt før. Jeg har selv de døre i mit hus , hvor alle er blevet skiftet. Men hvis man køber deres papdøre (formpressede), tror jeg også du får hvad du betaler for uden dog at vide det - jeg ville aldrig købe sådan noget l.... Så hellere spare et andet sted. Jeg har kun købt de massive (compact). De har en super flot og stærk overflade og så er der noget gods i dem. Ind til videre holder de fint (1½ år)
Jeg har sat "millioner" af disse døre i, og mange andre af deres døre også..

Der er forskel på papdøre og masive, men det jo klart, selv navnet siger forskellen.

Men at de skulle kakkelere har jeg aldrig set eller hørt om ? han skriver jo også det er en fabrikationsfejl, at de har så ringe service, er da skræmmende.

Men jeg ville ikke være bekymret ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Her et lille "opstød" omkring deres dørkarme.

Vi har prøvet at købe døre og dørkarme (både de alm. og flexkarme) der er i intet tilfælde leveret dørkarme som enten ikke er ridset eller har mærker efter slag (både før og efter maling).

Flexkarme leveres i kasser hvorimod de alm kun har en tynd folie rundt om.

Hvordan man kan sælge et produkt som dette uden en kvalitetskontrol både før og efter maling må stå hen i det uvisse.

Spørgsmålet er så hvad og hvor der findes et alternativ???

Ps. flexkarme kan kun købes malet....

sad sad
For mig er der kun en leverandør af døre og karme og det er trehøje døre, problemet er bare at de er kanon dyre, har sat 8 døre + karme op til 36000, men man kan bare se og mærke at det er kvalitet.
Annonce
Jeg har monteret døre fra Idedøren i Ikast i mit hus og er meget tilfreds. det er tunge døre med tre hængsler samt en gummi pakning.
Firmaet er desværre lukket ultimo 2007.

MEN de er delvist overtaget eller genopstartet i nyt navn.... kig her og se hvad der sker: www.idedoeren.dk det kan men vise sig som et ganske godt alternativ. altså høj kvalitet, men til rimelig pris.

Ikke pris som papdøre i byggemarkedet.. men kvalitet der holder i mange år. Og det må man gerne betale lidt ekstra for ;-)

MVH Njord
Det er godt no ærgeligt at se endnu en dansk producent må lukke sad
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også