Mobil bredbånd

Så fik jeg installeret mobil bredbånd fra firmaet 3G. Det virker sgu!!!smile
Det var godt nok ikke bare lige, men de har en meget tålmodig hotline.
Jeg bor ude på Lars Tyndskids Mark, men alligevel fungerer det. Det bliver så spændende at erfare, hvor mange steder jeg på min vej rundt i landet, kan bruge det.

Mere vil som bekendt have mere!rolleyes

Er der nogen, der ved hvordan man så kan koble begge husstandens computere på den samme forbindelse, helst trådløst?
Hvad skal man bruge?confused

Med venlig hilsen
ktm

 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du hopper ind på forbrugerstyrelsens hjemmeside, kan du også se at 3 har den bedste mobil løsning, men også den med dårligst dækning. Dermed ikke sagt at dækningen ikke er god, de "andre" har bare en smule bedre dækning.

Hvis du vil dele en mobil løsning, så skal begge dine maskiner have wifi, og du skal ENTEN konfigurere den med forbindelsen som DHCP server, eller du skal bruge den indbyggede "internet connection sharing" protocol i Windows (husker ikke hvad den hedder i Linux). Bemærk dog at maskinen med forbindelsen skal være tændt for at den anden maskine også kan komme på.
Ellers skal du lave en mikroPC (kan bygges helt ned til creditcard størrelse idag), og smække forbindelsen på den, og så stille den et praktisk sted i huset. Forbindelsen kan du så tage med dig efter behov, men så kan den ANDEN maskine igen ikke komme på. Generelt er det problematisk at dele trådløse forbindelser.
Men kig evt efter et finsk yuppie firma der render rundt og forærer deres trådløse routere væk... Hvis man altså bare vil dele sin forbindelse med andre.
tja jeg er så forkælet at jeg har trådløst internet med router i min firmabil,
forbindelsen er over det gamle NMT (nordisk mobil telefon) net
og det fungere faktisk ganske godt, på trods af at det hele stadig er relativt nyt på markedet,
fordele du kan have dit internet med over alt (i norden) da der er batteri i router,
ulempe: routeren er rimelig bekostelig men en engangs investering.

hastighed? ligger omkring 2Mbit ned og 1Mbit op ( det svinger alt efter modtage forholdene

jeg vil ikke lægge link til siden da jeg ikke vil reklamere wink
så vil man have linket må man sende mig en PB eller søge lidt på google cool

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det kommer noget bag på mig, at NMT stadig eksisterer.
Det slap jeg i ca 1991 uden det store vemod! :-) hvor jeg som en af de første fik GSM, idet jeg var interesseret i et net som dækkede Europa.
Tjae, men det er jo ikke det der er mit fremmeste ærinde med denne tråd! :-)
Twist har en opskrift på mit interne netværk, som jeg må forfølge.
Jeg tror ikke lige det er NMT jeg vil søge tilbage til!! :-) :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.

På 3's hjemmeside, sælger de en router, som modtager det trådløse bredbåndssignal, og kan sende det videre til 4 computere i husstanden.
Det må være sådan en "dims" du søger?

Bruger selv mobilt bredbånd fra 3, og er indtil videre positivt overrasket. Dog dækker de ikke på min hjemmeadresse.

Mvh
Sømanden.
Citat fra Sømand

Hej.

På 3's hjemmeside, sælger de en router, som modtager det trådløse bredbåndssignal, og kan sende det videre til 4 computere i husstanden.
Det må være sådan en "dims" du søger?

Bruger selv mobilt bredbånd fra 3, og er indtil videre positivt overrasket. Dog dækker de ikke på min hjemmeadresse.

Mvh
Sømanden.


Den jeg kan finde, koster da en voldsom sum i abb. og skal så åbenbart medbringes på farten??
Jeg har tilskrevet dem, og må så se, hvad de kommer op med.

Ellers må jeg jo igang med alternative løsninger.wink

Det var da ærgerligt for dig, at det ikke virker hjemme!!confused Mit håb er at kvitte fastnetinstallationen, både fsv. ang. tlf og internet, så jeg gjorde en del ud af at sikre mig at det duede på min bopæl.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Citat fra Byggemandbob

Jeg har også mobilt bredbånd fra 3. Jeg har købt en router med usb-stik i fra D-link. Du kan se den her http://www.pricerunner.dk/pl/168-852326/Bredbaandsrouters/D-Link-DIR-451-Sammenlign-Priser Det fungerer ganske udemærket.


Orker du at beskrive, hvordan det virker?

Jeg vil gerne have det sådan, at jeg kan bruge både den transportable og den stationære her på bopælen

Dernæst vil jeg kunne tage den bærbare med ud i felten og være på nettet der.

D-link beskriver jo ikke særlig omfattende, hvordan deres produkt virker og skal bruges.confused

Jeg er lidt imponeret af, hvor glimrende dette 3G virker, og som noget helt utrolig, så er de nogenlunde manerlige til at ringe til og få råd og vejledning. Sært!!!confused

Med venlig hilsen
ktm

 

Den virker sådan at du stikker din 3 dongle ind i et usb stik, og så sætter du routeren i et stik. Så har du trådløst internet derhjemme. Du kan også bruge et pc-kort hvis det er den løsning du har valgt. Når du skal på farten, så tager du kortet eller din dongle ud og tager det med dig. Du skal blot sørge for at tage strømmen fra routeren før du slutter enhederne sammen. Ellers kan den ikke rigtigt finde ud af det.

Jeg har så ind i mellem et problem at routeren smider forbindelsen til 3 enheden, men den kommer altid igen inden for ganske få minutter. Jeg ved ikke hvorfor den gør det, men det er lidt ærgeligt hvis det sker imens man spiller over nettet. Men normalt virker det rigtigt godt. Jeg er også meget glad for 3 løsningen.
Citat fra ktm


Er der nogen, der ved hvordan man så kan koble begge husstandens computere på den samme forbindelse, helst trådløst?
Hvad skal man bruge?confused


har du forresten undersøgt om dit indbyggede netkort i den bærbare kan fungere som accespoint?
jeg ved nogle kan, jeg kan bare ikke lige huske mærket

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra Byggemandbob

Den virker sådan at du stikker din 3 dongle ind i et usb stik, og så sætter du routeren i et stik. Så har du trådløst internet derhjemme. Du kan også bruge et pc-kort hvis det er den løsning du har valgt. Når du skal på farten, så tager du kortet eller din dongle ud og tager det med dig. Du skal blot sørge for at tage strømmen fra routeren før du slutter enhederne sammen. Ellers kan den ikke rigtigt finde ud af det.

.


Og den sender gennem huset som andre routere, ikke alt for overbevisende, men så det skræller af? eller kan den sende f. eks. 50 m over til en anden bygning?

Gert
om dit indbyggede netkort i den bærbare kan fungere som accespoint

Der satte du mig af!sad Aner ikke engang , hvordan jeg skal undersøge det. Det er en ACER 3500 2-3 år gammel?

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis