hjælp! Er det stemplerne??

Vores gamle citroên har fået en absolut hæslig og MEGET høj lyd.. jeg kan kun forklare den som den lyd man for ved at sætte kort eller klemmer på cykelhjul og så drøne derudaf. Blot er lyden fra vores bil meget kraftigere.. folk vender sig om efter os ...Nogen ideer om hvad det er og om det kan betale sig at gøre noget ved det? Bilen kostede os 25.000 for små 2 år siden.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sådan umiddelbart falder min tanke på ventilerne!
har du tjekket olie på bilen ?

på min golf er der hydrauliske ventil løftere, og de tikker mere og mere jo mindre olie der er på.
når jeg så har efterfyldt olie så er tikke lyden næsten væk

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra kim.mortensen

Hvis det er noget, så er det plejlstangslejerne hvis den giver den høje lyd...
Det er billigere at smide en ny motor i bilen end at reparere den.


Det er da rigtig mange år siden, at Subarus boxermotor led af de symtomer. For at nævne en motor der havde problemer i den grad. På den anden side, så ville smøreolie lampen have lyst, såfremt det var et smøringsproblem, eller mangel på samme.

Hvilken Citroen er der talen om? Hydrauliske ventiler der taber trykket, kan også lave et stort spektakel.

Mvh.
Det behøver skam ikke være et smøringsproblem der får lampen til at lyse der får et plejlstangsleje til at gå i stykker.
Havde en Carina E og der gik også et plejlstangsleje på den, sikke en forfærdelig larm den lavede fra den ene cylinder.
Citat fra kim.mortensen

Det behøver skam ikke være et smøringsproblem der får lampen til at lyse der får et plejlstangsleje til at gå i stykker.
Havde en Carina E og der gik også et plejlstangsleje på den, sikke en forfærdelig larm den lavede fra den ene cylinder.

Når der ikke er det smøreolietryk til rådighed, som der skal være, så skal lampen lyse.

Det eneste sted i motoren hvor du kan have lejeslidtage ud over normen, og som ikke aktiverer smøreolielampen, er trunklejet i stemplet. Et slidt trunkleje kan godt give en hurtig bankene lyd, når motoren er varm.

Mvh
Annonce
trunkleje...??

Jeg snakker om det fine lille nåleleje under stemplet, ikke krumtapslejerne....
Citat fra kim.mortensen

trunkleje...??

Jeg snakker om det fine lille nåleleje under stemplet, ikke krumtapslejerne....

Viste ikke at Toyota kørte med rullelejer deroppe. Kan huske at min gamle Kreidler havde det. Men den kunne også løbe stærkt..... Ellers er norme da en bøsning der er revet ud på mål.

Mvh.
Tak for svarene. jeg spurgte forsent :p På vej til byen igår lød og føltes det pludselig somom vi kørte over vores egen bil. Masser af røg og afsted ud i rabatten og så var den bil død. Der var sprunget et stort stykke af motor blokken.
Det er det man kalder,at den har stukket et ben ud igennem siden.
Det kræver en anden motor, idet den nuværende er ireparabel, helt kaput, finito!
Dette kan illustrere, at hvis man får en meget høj og grim lyd i sin motor, så kører man ikke videre, hvis man vil have en chance for at reparere sin motor.

Med venlig hilsen
ktm

 

Av av...
Sådan kan det gå...
Men som du selv siger, stop hellere mens den stadig kan køre istedet for at lade det gå så vidt at bilen tager skade af det.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis