Shell V-Power??

Har du prøvet Shell V-Power på 99 oktan og kan du mærke forskel??
Kan det betale sig at tanke det dyre benzin en gang imellem for at få renset dysserne?? Eller er dysserens bedre ind i mellem??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kørte en periode med V power, og mærkede ingen forandring på bilen det eneste jeg rigtig kunne mærke en forandring på var pengepungenwink
og selv om den blev lettet for en del vægt, kørte bilen ikke længere af den grund :-P

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

V-power var førhen på 97 oktan, nu er den på 99 oktan og de påstår at der er flere og bedre rense-additiver i??
Hvis man normalt kører på 95 oktan og så giver den 99 oktan burde man kunne mærke en forskel.
Nu kører jeg i en lille C1 Citroen og der er ikke noget nævneværdigt i forskel.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg er helt sikker på, at man overhovedet ikke kan mærke nogen som helst forskel ifm de allerfleste alm. biler.

Visse gamle biler, var konstrueret til 100 oktan, og de har lidt en del under at man kun kunne få 95 oktan. Der er sikkert også en del nye, meget højtydende biler, der har glæde af det.

Hvis man har en bil, der har døjet med tændingsbanken selv om man har sat tændingen betydeligt ned og har fået eftertænding med i købet, vil man sikkert kunne have glæde af 99 oktan.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er normalt kun MEGET højtydende biler der har gavn af højere oktantal.. Der har været test af GTI'er pog Subaru Impretza hvor de kunne se et par hk. til forskel pga. benzinen men de fleste var oppe i nærheden af 200hk eller mere allerede så du skal ha en der har noget at gøre godt med før du kan mærke det.. Og i testen sagde de også at hvis din bil er tunet eller bygget for mere race-kørsel som fx. en impretza så vil motoren sandsynligvis bedre kunne udnytte de ekstra kræfter.. Ellers vil du med meget stor sandsynlighed ikke ku mærke en meter i din almindelige bil, og selv hvis du skulle få 3-4 hk. ekstra så er det jo ikke noget der gør det vilde..
Det eneste der kunne teoretisk gøre en forskel er så måske de rensende additiver men som regel skal bilen have en periode med det før det virker.. Ved da jeg brugte additiv på dåse til at rense dyser osv. gik der da vel en 3/4 måned før jeg ku mærke noget.. Og var ikke helt vildt men sådan en smule lidt efter lidt.. Men ikke ret meget jeg ku mærke.. Ku mere se at nu fik hun mere sprøjt for min benzinregning voksede da.. tongue Ikke vildt men da nok til at ligge mærke til det.. hehe
Nu har jeg prøvet en enkelt tankfuld, og der var ingen forskel.
Så er spørgsmålet om man skal tanke sådan en tankfuld for at have rene dysser hver 4 eller 5 gang, eller om det er billigere og bedre bare at købe en lille flaske dysserens en gang i mellem, måske for hver 5.000 kilometer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Tror måske dyserens dåsen er billigst da du hurtigt vil komme op over 50 kr eller hva s¨dan en koster ved det durere benzin.. Og tror den lile bøtte er mere koncentreret også..
Og så køb en bøtte oktan booster så har du det samme biggrin
Jeg ville overhovedet slet ikke komme nogle kemikalier i benzinen hvis din C1 kører som den skal. Ville da have forventet at Citroen vill foreskrive hvis du burde putte noget anden end benzin i din tank.
[Indlæg slettet]
Jamen den får og skal have dysserens til hver service i.flg. Citroen

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis