Motor til at flytte et maleri

Jeg vil flytte et maleri på en skinde ved hjælp af en 12v dc-motor.
den skal køre frem og tilbage.

Er der nogle det har en god ide.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JA helt klart en linak motor den vil være ideel til opgaven alt efter længden og hvor mange penge du har til det.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Citat fra Eagel1

Jeg vil flytte et maleri på en skinde ved hjælp af en 12v dc-motor.
den skal køre frem og tilbage.

Er der nogle det har en god ide.

Hvad med en viskermotor fra en bil (kan fås hos en ophugger) og en gardinstang og noget snor og trisser og sådan? Det er da en ide.

WS
Jeg har lavet automatiske gardiner med nogle gamle skruemaskine motorer. De kan klare en del (vægtmæssigt), og er ret simple at arbejde med. Man skal bare vende spændingen så ruller motoren den anden vej.... Pærenemt. Plus en gl. skruemaskine kan man som oftest købe ret billigt på et loppemarked, og npr de endelig ryger er det normalt batteriet, og ikke motoren der er noget galt med, så du kan sikkert også få en "defekt" gratis et eller andet sted. Jeg har dog valgt at købe et mindre parti af nye motorer da de kun koster omkring en tyver stykket hvis man køber dem direkte fra grosisterne/producenterne. Jeg skulle jo også bruge nogle stykker.
Tak for svarene.

Jeg vil gå på jagt efter en gammel skruemaskine.
Jeg kunne nu godt tænke mig at vide lidt mere om hvor stort maleriet er, hvor langt det skal flyttes, og hvor meget det må larme. ( I mine ører kan en boremaskinemotor godt larme. Og hvis det nu skal være et galleri, er det ikke så fikst hvis man skal have høreværn påwink

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Ok det er 50*70 cm det køre 45 cm til siden og vejer ca 2 kg, og køre på en kraftig udtræks/skuffeskinde (med 3 skinder)
Det er rigtigt med støjen det er ikke fedt. Jeg tænker lidt på lufttryk/stempler men kender ikke noget til det.
Jeg har jo "bare" lagt motorene på loftet, og så med snoretræk i et par kanaler der er rillet ind i væggen trækker jeg mine panelgardiner. Det har jeg så gjort fordi jeg ikke ville have strømforsyningen hvor den er synlig, ikke fordi en skruemaskinemotor larmer. Det er bare et sprøgsmål om at finde en med ordentligt træk, så den ikke skal køre for fuld fart hele tiden, i lave omdrejninger larmer de fleste skruemaskiner nemlig ikke
du tænkte vel på lyden.!

thssssssssshhhhhhhhh thsssssssshhhhhhhhh
med ventil styrering.!

som luftcylinder siger.
ja fra en larmegøjl.!
af en luft kompressor.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også