RS Turbo

Hjælp min RS Turbo er ved at gå kold.

Jeg ville bare høre om der var nogen genier som kunne hjælpe mig.
Problemet er følgende:
Underlig 'siven' fra måske benzinpumpen.
Kan ikke trække over ca. 3000 omdr./min, hvor den begynder at hakke i det.
Derudover en raslen fra omkring indsprøjtningen, nogle gange når man gasser
op over 3000 omdr./min.
Ved tomgang eller meget rolig kørsel, ingen mislyde eller uhumskheder.

Bilen er pt på vej til mekanikeren, hvor vi vil prøve at skifte
benzinfilteret.
Resultatet, med et stoppet benzinfilter, skulle give forkerte tændingstider,
og muligvis rasleagtige lyde.

Er der nogen som kan give et ekstra bud, som f.eks. vores alle sammen Ford
gud Tom, ville jeg være taknemlig

Mvh
Morten van't Veen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om der er flere fejl. Den raslen du snakker om kunne jo godt
komme fra varmeskjoldet der sidder på udstødningsmanifolden. (hvis den da
har et skjold). Raslen kan også komme fra dækslet til tandremmen hvis det
sidder løst.

>Bilen er pt på vej til mekanikeren, hvor vi vil prøve at skifte
>benzinfilteret.
>Resultatet, med et stoppet benzinfilter, skulle give forkerte
tændingstider,
>og muligvis rasleagtige lyde.
>
>Er der nogen som kan give et ekstra bud, som f.eks. vores alle sammen Ford
>gud Tom, ville jeg være taknemlig

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dig, men det kunne også lyde som
om din motor tændingsbanker, hvilket også giver en grim raslelyd.
Der kan være utroligt mange ting galt når den ikke trækker rigtigt over 3000
RPM. Der er ikken andet for end at man må igang med at kontrollere tændingen
(som næsten aldrig fejler noget). Det kan også være et eller andet i
brændstoftilførslen.
Det kunne meget vel være både benzinpumpen såvel som filtret.

--
Tom

Unofficial Ford site Denmark http://members.tripod.com/FORD_DK/

Shit, mekanikeren beholder bilen, og går i gang med at pille topstykket af
den.
Ingen ide om hvad det være andet end defekt ventil eller lign.
Men at den kan lave så meget, anede jeg ikke.

Jeg har LIGE skiftet motor i min XR3i, pga en knækket ventil.
Bare jeg ikke også skal det med RS'eren.

Mvh
Morten

Hvad med bankesensoren ? Løs kabelsko eller defekt sensor.
Det er mit bud :-)

Mvh

Søren P.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis