gulvisolering

Jeg har købt mig et kolonihavehus, det er på en 30 kvm's penge, jeg har gravet jorden væk så sokkelstenen nu er fri, de er muret sammen så der sker nok ik noget :-S
jeg har 190 mm sokkelsten, jeg har tænkt mig at ligge 100 mm sundolit (eller hvad der nu er billigt) og 90 mm beton, kan det ik godt gå ?

skal lige siges at jeg ligger et dampspær imellem jorden og gulvisoleringen, kan få det gratis igennem mit arbejde :-D

Hvor finder jeg den absolut billigste gulvisolering, jeg har fundet sundolit 100mm til 44 kr pr. kvm men med beton osv. så kommer det gulv jo til at koste en del, mit buget er meget lille og har en del jeg skal have lavet :-D
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmmm hvad gjorde jeg mon forkert :-D
ik fordi jeg vælter rundt i gode råd her rolleyes
Hvis man kun har 15,75,-at lave hus for, skal man nok lade væresmile Du har 30 kvm i et kolonihavehus og uden at gøre for meget ud af det, kan du vel nøjes med de 100 mm. Jeg mener dog reglementet siger minimum 250 mm, er dog slet ikke sikker. Men i et kolonihavehus er det vel lige fedt. 44 kr kvm lyder ok. Det er ialt for 1320 kr isolering. Lad være med at bruge mere tid på at søge efter det - det er håndører du jagter. Så skal du have armeringsnet. Betonen støber du selv med hjælp fra nogle venner og en lånt blander i et døgn. Kør ud og køb en 30 sække cement (1200 kr) og få fyldt traileren med ca 3m^2 grus/sand (du skal nok køre nogle gange...) - find det i et grusgrav. Så har du et gulv for ca. 4000 kr.
okay ander tak for hjælpen, har det dog stadig sådan at en krone sparet er 2 kroner tjent heh!!

hvad med de 9 cm beton går det, og der skal da mig bekendt ikke ligges armeringsnet ?
Hvis der ikke skal ligges nogle slanger eller kabler i betonen er det sgu ligemeget når det ikke er større areal. Men i det har tilfælde kan det ikke gå og bruge mere tid på det der isolering du skal bruge. Køb det og kom videre i processen ellers render du sur i det når du laver sådan noget man skal jo også være færdig igen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

lad være med at spare de hundrede kroner armeringen koster. 9 cm betonlag lyder ok, men du vil garanteret opleve revner i betonen uden armering når det har tørret et stykke tid. Jeg har lavet det selvsamme stunt og det er tåbeligt ikke at lave det ordentligt, nu man er i gang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis