Bremser hyler

Jeg har være på værksted med min VW Sharan 1,9 TDI og få skiftet Skiver og bremser for og bag, men de hyler helt vildt, mekanikkeren siger at det er noget der går væk, nu har jeg kørt 500 km men de hyler stadig, og bremse lampen lyser også engang imellem, hvad kan man gøre, jeg betalte 6000 for udskiftningen.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er vel ikke for billige de klodser du har fået sat på? Thansens skulle holde nada!


 

Det med at bremserne hyler efter udskiftningen godt ske, det kan være at de har brugt uoriginal skiver og klodser og de ikke passer helt sammen forstået på den måde at hvis forsiden af klodsen stikker bare 0,2 mm ud over skivens kant, så vil den hyle. Løsningen på dette er at slibe klodsen lidt skæv på det stykke der går ud over skivens kant.

Det kan være dårlig afrensning af gamle+nye dele.

Ang bremselampe lyser, tyder på en utæthed og skal ses på så hurtigt som det kan lade sig gøre.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
thansen klodser og skiver
de kan være skæve.!

men hyleriet skulle forsvinde med slidet.!
er skiver og klodser originale.?
Autoriseret VW værksteder bruger også uoriginale dele som de også har på lager fordi de engang har været hængt ud i aviserne ang deres dele var alt for dyre så indførte mab at kunden skulle spørges om de ville have originale dele eller uoriginale.
Der hvor jeg selv arbejder er der et vw værksted inde ved siden og de sælger flere uoriginale dele end originale(fik det at vide engang jeg skulle syne lagermandens bil og der fik vi kun uoriginale dele leveret, vw`s eget).

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
SMC biler bruger kun originale dele, efter deres eget udsagn wink men tror i at hylen/hvinen går væk når den ikke er det efter 500 km? eller skal jeg lige kigge på det selv :p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis