Skal garagen isoleres?!?!

Jeg har en muret garage med indvendig gasbeton der er pudset op - totalset er muren fra udvendig mursten til indvendig væg 25 cm - jeg skal nu renovere og da der hverken er varmeapparater eller andet til at varme det op, er jeg i tvivl omkring hvor nødvendigt det er at efterisolere...Jeg kunne vel godt knalde nogle lægter op og isolere med 50 mm.rockwool og så gipsplader, men den nemme løsning er bare at fyre gips op over det hele og spartle, det isolerer ikke, men er det nødvendigt.....?!
Håber på at få et par gode råd! Havde også overvejet noget gulvvarme under fliserne, men højden til loft er kun 215 cm. og jeg tvivler på der er isoleret ordentligt under betonen, så jeg er gået lidt væk fra det igen!

Vh. Theis

Selvgjort er velgjort....hvis man ved hvordan:- 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til Theis.

Skal garagen varmes op? Hvis den skal det, er det nødvendigt med en varmekilde. Hvis ikke varmen bare skal fise ud i det fri, er det nødvendigt at isolere.

Du er nok nød til at forklare om det skal laves om til beboelse, være et værksted, gildesal eller hvad du har tænkt dig med rummet.
Ja det er næsten kun dig selv som kan besvare spørgsmålet. Ønsker du varmt/lunt eller gør det ikke noget med frostgrader når nu frosten sætter ind. Det er vel en vurdering om hvad man fylder garagen op med.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hejsa, garagen bliver lavet om da jeg skal benytte den som praksis da jeg snart er uddannet sportsmassør. Det er derfor nødvendigt at der er en god og behagelig temperatur hele året, da klienter gerne skulle kunne ligge i undertøj og få behandling, de har ganske vist et lagen over de kropsområder der ikke bliver bearbejdet, men ikke desto mindre er det nødvendigt at der ikke er koldt.
Jeg havde tænkt noget i retning af en varmepumpe, har læst her på lav-det-selv at de kan købes til en rimelig penge, så det bliver det nok.
Håber det kan være medvirkende til, at i bedre kan besvare hvorvidt det er nødvendigt at isolere...
Det skal siges at den gamle garageport har jeg tænkt mig at fjerne og isætte en hoveddør samt et glasparti. Arealet er ca. 240 x 200 og er nord-østvendt.

På forhånd tak for infobiggrin
/Theis

Selvgjort er velgjort....hvis man ved hvordan:- 

Hvis du vil have en behagelig varme i hele rummet vil gulvvarme være klart at anbefale. 100 - 150 mm isolering på vægge, minimum 250 mm i tag. Ved ikke hvordan reglerne er for en massageklinik, men det er ikke megen lofthøjde du har/får. Håber ikke der er mange basketballspillere der kigger forbi smile. Når man laver gulvvarme hugger man det eksisterende gulv op - graver ca 40 cm ned, derefter ca 300 mm isolering, 8 cm beton med gulvvarmerør, 2cm slidlag og derefter fliser. Det går altså ikke ud over lofthøjden.
Hej Mike, tak for input foreløbigbiggrin Jeg kan godt se hvad du mener med gulvvarmen, og vægisoleringen - det skal laves ordentligt fra start.Jeg må sørge for at styre uden om basketballspillere - der bliver også alt for meget at massere....wink
Vh. Theis

Selvgjort er velgjort....hvis man ved hvordan:- 

du skriver du har 25 cm væg... kunne du ikke hulmurs isolere, der må da være 10 cm, det da bedre end ingen ting.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også