sokkelmaling?

Jeg skal til at male vores sokkel på huset. Soklen er tidligere blevet malet men skal nu være sort.

Jeg vil høre om man SKAL købe en egentligt sokkelmaling så som dyrup eller sadolin sokkelmaling(som koster en bondegård) eller jeg kan købe noget andet maling som også vil kunne anvendes til soklen så som noget facademaling eller lignende?
Synes 450 kr for 2.5 l sokkelmaling er lidt peberet så hvis man kan bruge et billigere alternativ er det ønskværdigt.

Er der noget specielt ved sokkelmaling ift alm. facademaling som gør at det er nødvendigt at vælge sokkelmaling?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger murasfalt fra icopal til 2-300 kr for 5 liter. Det er af kosmetiske hensyn at det bliver malet (sort).

Mogens
vil man godt kunne bruge murasfalt ovenpå en gammel malet overflade?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det specielle ligger vel i, at malingen i særlig grad skal være i stand til at holde til den mere eller mindre konstante fugtpåvirkning, der er ved soklen, og sikre, at fugten ikke stiger op.

Hvis du har renset soklen af for løssiddende maling m.v. tror jeg næppe der er de store problemer med at anvende sokkelasfalt, idet den måske skal have to gange for at dække helt. Vejret vi har for tiden er perfekt til opgaven. Soklen er tør og lun, så asfalten får de optimale muligheder for at binde og trænge ind, da den er bedst at arbejde med når den er varm.
Min nabo fik købt en billig sokkelmaling hos hjem og fix tror jeg det var. Den skulle have været grå, nu har han nærmest blå sokkel. Det er hvad man nogen gange får ud af at spare.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tjah måske. Den sokkelasfalt dem uden H'et for tiden har på bud til 150 for 5 l er lavet af Phøniks. Det er da mig bekendt et velrenomeret firma ovre fra Vejen (tidligere i hverttilfælde) inden for asfalt-, tjære- og tagpapprodukter.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu skrev jeg maling, ikke tjære/asfalt. Indlægget lugter af at prisen på maling afskrækker, og at trådstarter hælder til det gode gamle.
Jeg siger ikke det hjem og fix er dårligt, jeg siger deres grå maling ikke lige gav naboen den farve han havde regnet med.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg fik fortalt at murasfalt let kan blive brændt af af solen efter få år og at man så skal igang igen. Dagens asfaltprodukter indeholder åbentbart ikke uv-beskyttende midler som de åbentbart gjorde for år tilbage, da man jo idag skal passe på miljøet smile Jeg har ikke lyst til at male igen om to år så jeg valgte at købe noget sort skalflex sokkelmaling istedet. Det dækker heldigvis i første omgang, så omkostningerne bliver begrænset smile
I kan anvende facademaling fra dyrup som sokkelmaling, da sokkelmaling fra dyrup ikke fåes i baser og dermed ikke kan tones.
Facade malingen koster ved Trælasten 699,- for 9 liter.

Mvh.
Mads Planitzer
Trælasten Rødding


Mads planitzer
Trælasten Rødding
planitzer det er et 5 år gammelt indlæg du svare på.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Forældet er den jo ikke, men flere år gammel? bestemt!
Det er jo et generelt ofte stillet spørgsmål ved.r. sokkelmaling. 

Derfor benyttede jeg lige lejligheden til at give et fyldestgørende svar på indlægget i tilfælde af andre skulle falde over den. 

Forsat god aften


Mads planitzer
Trælasten Rødding
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også