klub for klassiske motorbåde

har næsten lige købt 30f træmotorbåd hvad jeg også har haft tidligere dengang var jeg medlem af dfæl hvor jeg følte at når man kom til træf og lignende nærmest kom til ulejlighed når man kom i motorbåd.kunne der mon være andre der kunne tænke sig at være intereserede i at starte sådan en klub for træmotorbåde.:p mvhkim

der er altid solskin bag skyerne

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg var i en lign. situation engang med min Bostrøm sejlbåd, så det er ikke typen af båd, der skiller, men der er en stor skare af folk, som styrer det, og nye medlemmer må føle det, som om det kun er deres kontingent, man er int. i. Men jeg tror at folk, som ser bort fra det, hen ad vejen, kommer til at kende nogen, hvis de selv er lidt udadvendte.
Nu starter du jo selv med at bortsortere sejlbåde, hvad med motorsejlere ? jeg tror en ny klub skulle være for alle, men det er et hestearb. at starte noget sådant, og der vil igen komme magtmennesker, som vil danne elite, og sætte sig på det hele. Det er utroligt hvor bare lidt magt tiltrækker folk.
Så er der jo den mulighed med et forum, men det bli'r også tungt, selv har jeg søgt mange gange her for at få materiale til min egen side, i håb om at kunne vise hvordan man gør ting, men der kommer ikke meget. Albino har startet et fint forum for Albin 25, som der er mange af, men heller ikke med mange indlæg (desværre).
Man kan hvad man vil, men vil man nok ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
det kan da godt være du har ret men når man ser den kultur der er i sverige omkring klassiske motorbåde må det også kunne la sig gøre i danmark og det er snart sidste udkald hvis vi vil være med til at redde de sidste der er tilbage mvh kimcool

der er altid solskin bag skyerne

Hvis du trykker på træbåde på min side, får du en norsk side med mange fine træbåde af alle slags. I Norge-Sverige er der jo mange flere end her i DK, men om man er organiseret, ved jeg ikke. Der er der jo ikke det store behov for en spørgeside, der er så mange at spørge personligt. Jeg tror mange danske forsvinder, fordi folk købte en "billig" båd, uden at kende til vedligeholdelse, det hele bli'r så værre og værre, og til sidst opgi'r man, men den får så som regel lov at stå et stykke tid ( hvis man nu sku' få lyst ) inden man erkender, og så er den så medtaget at, en person uden stort fagligt kendskab ikke har en chance for reparere den. Glasfiber eller afbrænding.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har ikke en klap forstand på kuttere, ud over at sejle med div. færger, men jeg har meget kendskab til bilklubber, som nok kan sammenlignes med det I er inde på, her i tråden.

Jeg var medlem i en af mig startet bilklub i 32 år, før jeg stoppede.
Det er klart, at når man i øvrigt var stifter af klubben, kommer til at kende en masse mennesker og jeg har sikkert været et af de "magtmennesker" der lidt bittert sigtes til.

Jeg vil så dertil sige, at det var altid et af mine helt store issues, at der skulle tages godt imod nye medlemmer. Det betød dog ikke, at jeg vendte mine gamle bekendte ryggen og ikke ville se til deres side, fordi der kom et nyt medlem.

Specielt hvis det nye medlem stiller sig hen i en krog, hændervridende og indesluttet og højst vil svare med enstavelsesord, hvis nogen henvendte sig til vedkommende, så er det ikke let at etablere nogen kontakter og man kan så beslutte sig til at mene at de andre, allerede værende medlemmer, vil skide en et stykke.

Det kræver sandelig også en indsats af en selv, når man møder op i en ny klub eller forening.

Pga ændrede interesser, er jeg så kommet med i et par andre mærkeklubber og er her kommet ind som nyt og ukendt medlem. Det er da soleklart, at det går da meget langsommere med at skabe kontakter, når man som ny, kommer ind i en etableret kreds. Jeg forventer da ikke, at alle de andre skal vende hinanden ryggen og kun koncentrere sig om mig. Man må da give det tid og selv være lidt udadvendt og udfarende. Gider man så ikke jævnligt komme til arrangementer, ja så varer det da endnu længere tid.

Mit råd er, når man kommer i en ny klub eller forening:
1 Vær udadvendt og "aggressiv", spørg om det der interesserer
2 Vær ikke bleg for, uopfordret, at give en hånd med. Det er der brug for.
3 Vær dog ikke "klæbrig". Giv de andre tid til at "fordøje"
4 Lad være med at spille overklog. Det kunne jo være at der var nogen, der var klogere.
5. Kom så ofte som muligt også til store arr.

Med venlig hilsen
ktm

 

ja det er rigtigt men hvis nu du har en folkevogn og alle de andre har bmw og synetes det er det mest fjollede at køre tånegl va så
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

Annonce
Joh, men med en VW vil du vel ikke melde dig ind i en BMW forening?

Jeg er godt med på hvad du mener, og jeg har da også oplevet at nogle nye medlemmer kom med et sølle vrag af en vogn af allerbilligste art, som de håbede på at alle vi andre ville slå kreds om for at reparere gratis for den "optimistiske" type.

Sådan spiller det heller ikke i nogen forening, men er man seriøs, skal man også tages seriøst, og bliver det som alt overvejende hovedregel.
Den klub jeg referede til, som jeg har stiftet, har alle mulige varianter af pågældende mærke. De seriøse af medlemmerne med de mest ydmyge modeller, bliver besemt også regnet for seriøse medlemmer og beklæder endda tillidsposter.
Det samme er tilfældet i de klubber jeg i dag kommer i. Jeg vil påstå, at det for en stor dels vedkommende er meget op til en selv, at finde fodfæste i en klub.
Men selvfølgelig findes der anushuller alle vegne, men det må man ikke generelt nedgøre en klub på grund af. Snak med nogle andre. :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg sigter ikke bittert til nogen, jeg er ikke et flokdyr. Jeg er ikke medlem af nogen forening, jeg ikke er nødt til. Men derfor kan jeg jo godt observere hvad, der sker omkring mig. Jeg kan læse i avisen om den ballade, der er opstået i Bogense omkring de penge nogle unge sejlere vandt i hvem vil være millionær. I Odense har der været årelange stridigheder i en af de største antenneforennger, med beskyldninger om magtmisbrug m.m. Man hører om kampvalg i småforeninger, og mange småforeninger kan i dag ikke skaffe en bestyrelse, da det bedste de kan opnå er en nedsabling af de magtsyge, som ingen vil vælge, så de foreninger dør bare.
Jeg kan se af foregående indlæg, at du selv synes det er fantastisk at medlemmer med ydmyge modeller kan få tillidsposter. Jaaaah!
Til sidst i dette mit sidste indlæg i denne tråd, vil jeg sige at, de mennesker, som opsøger en interresseklub, med rette kunne forvente en velkomst, en introduktion og en lille forklarende samtale, men som det siges i første indlæg, så stod han bare der. Toppen er højt hævet over den slags.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis