Inddækning vinduer

I de vinduer vi har, er inddækningen lavet i krydsfiner.

Er der nogen der ved om MDF-plader kan bruges?
(og overmales bagefter)

Hilsen
Johnny
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Johnny.
Det vil jeg meget kraftigt fraråde dig, MDF plade er hådt sammen presset savsmuld, så kommer der den mindste smule fugt i den skiller den ad næsten hurtigere end du kan sige Sporvognsskinneskidtskrabeoverkontrolør :-)
Du skal bruge vandfast krysfiner igen, og husk at lukke endetræet/savsnittet med lim.

V.h. Håndværkeren
Hej

Mdf plader kan sagtens bruges som tilsætninger, men de har den ulempe at de nemt flækker i kanten, når man sømmer gerikter på, og der opstår synlige buler her, men kan man undgå dette evt. ved at bruge tykkere plader (f. eks. 15/19 mm), som man så fræser til, så de passer med noten i vinduerne.

Det med fugten (håndværkeren) er noget sludder, da eksempelvis østenplader som skulle være vandfaste, nok er dårligere på det område end mdf plader.

Men hvorfor skulle der komme fugt på indvendig side af vinduerne?
Det er mig der så har misforstået spørgsmålet, måske fordi i det hus hvor jeg bor har der i sin tid været vinduer der buede øverst. Det har man så bare lukket af med krysfiners plader udvendig som indvendigt.
Men hensyn til Østen krysfiner har jeg kun gode erfaringer med det, og jeg har da bygget både joller og en Katamaran af Østen krysfiner, uden at der opstod problemer med holdbarheden.

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværkeren

Mon ikke du har anvendt Bodexplader, som til forveksling ligner østen/merantiplader, men med en gevaldig forskel i kvaliteten?

Jeg har set østenplader bule op ved, at de har ligget uafdækket i traileren, og er blevet fugtet af faldende dug.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis