Gulv

Hej

Jeg har lige et par spørgsmål vedrørende lægning af et gammelt gulv. Deg har set lidt på nogle forskellige gulve fra ex nedrivningsfirmaer, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal være opmærksom på. For det første hvordan skal jeg lægge det? Svømmende, limet... andet? Der er pt beton underlag og nok ikke rigtig plads til strør så en løsning der kan samarbejde med det underlag. Kan man lave et svømmende gulv af massivt træ? Eller skal det være laminat? Eller parket?

Nå, men jeg vil sætte stor pris på æidt hjælp!

Hilsen en der gerne vil gøre det billigt, og har tid og mod på lidt besværsmile
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå, men siden emnet virkelig har fået folk op af stolen har jeg lige et tillægsspørgsmål; Hvad med de eksisterende dørtrin? Hvis jeg lægger et svømmende gulv kommer det jo op i en 20-30mm og det er der ikke at gi af ved dørtrinnet! Døren åbner dog den anden vej så gør det noget?

Nå, men jeg håber på lidt mere hjælp ellers bliver det lidt ensidigt:-)
det korte svar må være ja du kan godt lægge et svømmende gulv af massive planker.......MEN det er lidt anderledes end hvis det f.eks. var et parketgulv. Hvis du f.eks. først lagde gulvspånplader på gulvet og limede dem sammen, ville du jo kunne skrue dit plankegulv i disse plader, og derved ville hele gulvet være svømmende. Men det lyder lidt som om du ikke har plads til det....:o :o

Sååå jeg ville såmænd nok vælge at lægge et parketgulv der er beregnet til at blive lagt som et svømmende gulv. Og noget helt andet - et "brugt" plankegulv - lyder lidt besværligt for nu at være helt ærlig. Det skal måske både høvles, slibes, behandles osv.

Der er masser af gode tilbud på gulve - så hvorfor ikke udnytte et af dem og så få et nyt og flot gulv første gang. biggrin biggrin
Gad godt at det var mig der havde tiden til at ligge et brugt plankegulv på hjemme hos mig. Men jeg er sikker på at det varer 3 gange så lang tid og ligge fordi der er lige noget der ikke helt passer og så er der nogen der er for grimme. Men tror klart det skal prøves engang og lave sådan et projekt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tjaa du har da ret i af det tager tid, men det bliver efter min mening også bare meget flottere! Jeg kan ikke helt se charmen ved et nyt gulv i et gammelt hus. Men det korte svar giver jo ikke rigtigt noget svar udover et nyt gulv... Da der kun er tale om ca 30-35kvm mener jeg at det er besværet værd samt pengene sparet!

Jeg overvejer som alternativ at leje et mobilt savværk og selv lave brædderne, men det kommer nok til at tage endnu længere tid og så burde jeg jo også selv fælde træerne og det har jeg ikke igtig tålmodighed til...

Jeg takker for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis