Propangas fra USA

Hejsa

Jeg forestillede mig, at jeg måske kunne få lidt råd af en erfaren langturssejler. Er der forskel på det flaskegas man slutter til en grill i USA og det man bruger i Danmark - altså ud over koblingen.

Overvejer at købe en stor grill hjem fra USA og vil derfor gerne være sikker på der ikke er forskel på gassammensætningen i flaskerne herhjemme og overthere.

På forhånd tak

Erlanddk
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Erlandddk,

 

Min erfaring er at der ikke er nogen forskel med hensyn til selve propanen. MEN du skal være opmærksom på to ting når du importerer eks. en grill som bruger propan;

For det første er det, som du også selv er inde på en anden type "kobling" man bruger i USA vs. EU. Den amerikanske type opfylder ikke EU reglement og skal således skiftes før du kan anvende grillen i DK. Den flaske der formodenlig følger med din amerikanske grill, kan derfor heller ikke bruges (byttes) her, så du skal hen og investere i en ny flaske før du kan varme op under bøfferne. Før i tiden (10 år siden) kunne man godt få fyldt US flasker med propan, men de tider er vist desværre forbi.

Har selv importeret et par stykker, men må nok erkende at udgiften til flaske og kobling gør at det næsten ikke er besværet værd

Hilsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis