havetraktoren tar' ikke ved.

den vil kun lige ta en halv runde og så klikker den i starteren, og jeg har lige sat en anden på, så det var ikke problemet, så troede jeg det var batteriet og skiftede det også, men det hjalp heller ikke, og har poleret kanten på svinghjulet til tændingen, hjalp heller ik. er der nogle der ved noget om hvad der kan være problemet vil jeg blive glad, jeg købte den i sidste uge og har kun brugt den en gang, da jeg startede den lød den lidt træt og tog først ved efter 8-10 sek. det var det samme de 4 gange jeg startede den, den dag, og nu efter en uge og en del bøvl vil den ik. mvh. dannyconfused det er en murray sentinel 155/102 der er benzin pumpe på, som nogle mener tager en masse strøm, ved det ik.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert dit dit start relæ der er stået af, det pleje blot at klikke når det er kaput.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Det er sikkert dit dit start relæ der er stået af, det pleje blot at klikke når det er kaput.

V.h. Håndværkeren
hej og tak, det hjalp ik`` meget men lidt for nu trækker den motoren fint rundt men kun uden tændrør, når det kommer i tager den kun lige en runde og laver en eller anden pibelyd fra kaburatoren tror jeg, ER DER NOGLE DER VED NOGET OM BENZINPUMPER på den model, kan den mon tage strømmen eller lign. det er som om den ik har kræfter nok.. mvh. danny
Du kan jo prøve at pille strømmen væk fra din benzin pumpe..?? og se om det hjælper..
Hvad sker hvis du sætter et startkabel til din bil (og så håber jeg ikke, at det er 6V) - eller du prøvede, at forbinde batteri direkte til startmotoren (og nej - jeg ved ikke noget specielt om din havetraktor, men har da prøvet lidt med "udbrændte" batterier, og dårlige forbindelser i ledninger)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

ja den lader fint, og batteriet har jeg lige ladet op så det er ok, motoren kan kun lige tage en runde så klikker den og laver den der lille hvinelyd, det er som om den gerne vil men ik ka, så i dag vil jeg prøve det med strømmen til benzin pumpenconfused
En runde og så en hvinelyd. Det tyder på at tandhjulet falder ud af indgrebet.
Prøv at se hvordan det kører i startmomentet.
nej det var ikke starteren den går op og bliver på kransen. alle kabler er ok og batteriet nyt og fuldt opladet, mvh. danny
ps. hvinelyden er meget svag.
så er den startet, jeg tog den brugte starter af som jeg havde skiftet og satte den gamle på igen og med det nye startrelæ så gik det, men det er som den ik tager ved med samme, der går lige ca. 10 sek. hvor den laver den der svage pive lyd og så starter den, der er vel ik noget der skal forevarme eller lign. på den eller måske noget med benzinpumpen, mvh. danny
hvinelyd.
hvordan lyder den i ord kan godt være sværet.!
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis