Trailer - Bremser

Inden jeg begynder at demontere det hele! Er der måske nogle der kan lede mig på vej?

Har en trailer med bremse, totalvægt 1600 kg.
Men hver gang jeg skal bakke blokker alle hjulene!! Både ved blød og hård bakning.confused
Kan kile en svensknøgle ned bag trækpartronen så jeg kan bakke, men nu skal det virke rigtig.

Er der nogle der kan lede mig på vej! Ellers er der kun den hårde måde at lære det på! total adskilledelsebiggrin

Mvh

Per
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg har forstået, har det med at kunne bakke uden at traileren bremser for hårdt, noget med bremsebakkernes udformning og placering i tromlerne at gøre.
Der er altid lidt bremsning ved bakning, selv om det virker rigtigt.
Jeg har aldrig selv fanget den dybere mening med dette, og vil råde dig til at rådføre dig med en som reelt ved noget om dette.
Det er noget med medløbende og påløbende bremsebakker.

Med venlig hilsen
ktm

 

ja
hvis den blokker ved svag bremsning så skal du chekke den gas støddæmper der sidder inde i trækakslen den er ofte def.( den sider inde i røret)
hvis du skal ind i dinne bremse tromler skal du kigge meget nøje på hvor dant at fjederne siderdet er nemeligt ikke helt logiskt sat
ifor hold til almindelige bremser på en bil
det vi kender på en bil med den faste del er ofte en vippe mekanisme der udløser ved bakning
venligst eksmek
Der er ingen problemer med at køre fremad! Bremser fint med ved blød og hård opbremsninger.
Problemet er kun når der skal bakkes! Trækpartronen går i "bund" men blokker hjulene?
Kan kile en svensknøgle ned bag trækpartronen så den ikke kan bevæge sig, så kan jeg bakke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis