Den uendelige historie om et teakdæk.

Endnu et spørgsmål til teakdækket: Mit dæk har været behandlet med olier, lakker og træbeskyttelse i alskens nuancer af brun/rødbrun. Jeg har købt et rensemiddel der skal opløse de gamle olier og lakrester. Jeg vil bruge rensemidlet for ikke at skulle slibe for meget på dækket. Der skal dog slibes let alligevl, men skal det gøres før eller efter afrensning?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan sikkert ikke slibe i alt det gamle stads, med mindre det er hærdet op

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det er også blevet enden på det. Årsagen til jeg spurgte var, at en bådejer på samme bro nævnte at jeg skulle rense som det sidste, da rensemidlet ville give træet noget glød tilbage som evt ville blive slebet væk efterfølgende.
Når du har det hele renset af, kunne du vaske det i en fed brun sæbe blanding, og gentage det en gang om året.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis det er dit svar håndværker, så må jeg sige at, det ved du ikke en skid om, jeg har selv brugt det i mange år. Måske skulle jeg så også sige at dækket selvfølgelig skal skylles godt efter vask.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

Hvis det er dit svar håndværker, så må jeg sige at, det ved du ikke en skid om, jeg har selv brugt det i mange år. Måske skulle jeg så også sige at dækket selvfølgelig skal skylles godt efter vask.

Hvem sagde nedladende svar ???
klopf
til din orientering driller håndv. og jeg hinanden ind imellem. hvilket måske også fremgår af håndv. svar. han har straks bemærket at jeg glemte at nævne en grundig afskylning. vi har da også mødtes og jeg tror vi er på venskabelig fod.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Da jeg via min side har fået mails,om hvorfor jeg anbefaler brun sæbe, skal jeg da gerne forklare mig. Da jeg havde købt min Bostrøm mahognysejlbåd, opdagede jeg at der var vådt længere tid ved nogen af nåderne, hvilket betød at gummiet havde sluppet teaken. Hvad gør man så, hvis man ikke har lyst til at fuge om den dag. Jo jeg gav dækket en gang brun sæbe (krystal) og håbede noget ville blive presset ned i utæthederne, hvor det så gerne skulle størkne og " pakke ". Jeg brugte en gummiskraber til at påføre det med, det sad så i nogle timer, og dækket blev skrubbet og skyllet. Allerede efter første tur var de våde striber reduceret meget, så ca. en måned efter fik det en tur til. Ikke flere våde kanter. Siden fik det så en tur i forbindelse med forårsklargøring og de første par år også en tur om efteråret. Jeg så aldrig siden våde kanter på dækket.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også