Spartle

Nu må i undskylde mig da jeg er lidt ny på dette område.. Har prøvet at søge efter nogle guides på nettet til gode råd om hvordan man spartler og not-to-do's men synes ikke jeg kan finde noget så nu kommer jeg til jer..

Sagen er at jeg har købt en hjelm til min bil der har luftindtag/scoop men i toppen er lakken knækket, så går udfra det nok er lavet for dårligt.. Har så tænkt på at slibe ned til metallet og scoopets kant og så bruge noget glasfiber spartelmasse.. Har fået og vide det bedre end polyester da det ikke kan holde til varmen fra motoren eller eventuelle rystelser der måtte være..
Så smøre noget glasfiber spartel på (med det der størkne halløj i self) og glatte mellemstykket ud så det bliver nogenlunde pænt og flydende stykke.. Så tørre self.
Så skal der noget finspartel på som skulle være nemmere at arbejde i og slibe i så jeg kan få noget der ligner standart der ikke er sat ovenpå og er grimt.. Så slibe det ned så overgangen bliver helt perfekt..
Andre gode råd til anden fremgangsmåde?
Skulle jeg måske bruge glasfiber måtter istedet?
Og er det bare et net du kan bygge dit glasfiber ud og udenom?
Vil det være nødvendigt til dette projekt?

Og så der lidt spørgsmål til en tanke jeg har haft.. Jeg har en bulet forskærm til og ligge der ikke bruges.. Vil gerne have lavet luftintag og udluftning bag hjulet ligesom på det følgende billede:
http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=12108

Der dog kun tale om det luftudtag bagud.. Og så skal der laves ludtindtag ligesom disse blot ikke bagved hjulet men foran og fremadrettet..
http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=12109

Og så er mit spørgsmål.. Skal jeg bruge glasfibermåtter til disse ting?
Noget jeg skal være mere opmærksom her i forhold til det med hjelmen?

Og hvor er det bedst/billigst at købe det henne?
Jeg ved Harald nyborg er billigere end thansen og de har et reperationskit til 150 med en måtte og glasfiberspartel vist.. Men hvis jeg kun skal købe gladfibermåtterne hvor det så også godt?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen der kan komme med pointers og gode råd til spartel newbie?
Du skal nok lige have lidt mere tålmodighed end 36 minutter.. Det er jo helligdag, godt vejr osv, så det er ikke sikkert folk bruger tiden foran computeren..

Kan desværre ikke hjælpe dig så meget med detaljer om spartlingen..

Mvh

Mark Herskind

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hvis du skal spartle tykt er det "nemmere at gøre det med glasfiberspartel og derefter fin spartel, hvorfor lakken er revnet er nok dårligt malearbejde, men det kan også være at det luftindtag der er sat i kan sidde vibrere det kan lakken nemlig ikke holde til.
når du så skal male så kan du få noget at blande i malingen der gør den lidt mere elastisk.
Citat fra sluppermand

hvis du skal spartle tykt er det "nemmere at gøre det med glasfiberspartel og derefter fin spartel, hvorfor lakken er revnet er nok dårligt malearbejde, men det kan også være at det luftindtag der er sat i kan sidde vibrere det kan lakken nemlig ikke holde til.
når du så skal male så kan du få noget at blande i malingen der gør den lidt mere elastisk.


Ja det havde jeg også regnet med.. Jeg skal vel kun lige forme glasfibermåtterne med polyester så de størkner og så fylde over med glasfiberspartel til nogenlunde form og til sidst finspartel som er nemmere at arbejde med og så slibe til så det får perfekt form..?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også