hvordan er det nu man stiller ventiler

hej alle

jeg har lige haft min 3 cylindret ford diesel motor splittet ad for og skifte toppakning og nu ska den bare samles igen.. det er en ca 20 år gammel stødstangs motor. jeg har en manual hvor jeg nok ka finde info om hvilken størelse søgerblad jeg ska bruge men er itvivl om hvordan krumtapen ska stå osv.

på forhånd tak
Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal ikke kunne sige, om der er et system, men du kan da altid stille de ventiler, hvor stemplet neden under står klar til arbejdsslaget.
Du har næppe dyserne i og så kan du vel stikke en svejsetråd ned og ca. mærke når stemplet topper.
Det må da vist handle om en traktor, Dexta, 2-3-4000?

Med venlig hilsen
ktm

 

tusind tak for det hurtige svar.
nu køre maskinen igen som forresten er en ford 1210
til andre der ska stille ventiler og vil bruge svejsetråd så er det en god ide og lave et "håndtag" på tråden og et lille buk som tråden ka vile på,og så klippe tråden så kun 5mm stikker ud af dyssen (så undgår man at tråden bukker i cylinderen så man ikke ka få den ud og derfor bliver nød til og ta top stykket af igen :-(
Det var da forfærdeligt!!
Tabte du svejsetråden ned i cylinderen?

Med venlig hilsen
ktm

 

nej den kom forlangt ned og bukkede da jeg tørnede mortoren for og få stemplet i top... så måtte jeg lige sætte mig og åbne en pils mens jeg banede over mig selv :-) men det lykkedes og den har kørt hele dagen i dag og i går så enu engang tusind tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis