Ny gaskedel fra vaillant

Hej alle LDS folk jeg har lige to spørgsmål

Jeg havde en vvs´er ude og give et tilbud på en ny gaskedel den er af mærket vaillant ecoTEC plus og en varmtvands beholder på 75l. også fra vaillant.

Mit spørgsmål er bar om der er nogen der har gode/dårlige erfaringer med denne...?? Og om prisen 37.000 er meget for at pille det gamle ned og sætte det nye op....??? Hvis det har betydning så bor jeg mellem Kolding og Esbjerg.

Hilsen Thorben
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næ, det er en yderst rimelig pris.
Fik den store gulvmodel med en 100 l. varmtvandsbeholder i 2004 og gav dengang næsten det samme. (Ca. 40.000)
Den jeg fik var så en "mandags"model - aldrig har jeg fortrudt noget mere end den handel. Vel mest p.g.af en dårlig smed.
Lad nu være med at spørge hvad den fejler, for det har ingen fundet ud af endnu.

Sniffer  
Jeg synes også prisen lyder rimelig. Men jeg stiller spørgsmål ved beholderens størrelse. Fik selv et Weishaupt i sommer og dum som jeg var, sagde jeg ja tak til en 70L beholder efter en salgssnak fra VVSéren, da jeg spurgte efter en 110 L i stedet. Men for pokker hvor har jeg ærgret mig siden. 70L er alt for lille en beholder. Bor du alene er det OK. Har du en familie hvor i er 2 eller mere er det for lidt. Tager du turbobade er det OK, men som regel forholder det sig ikke sådan.... Nu har jeg selv lavet nyt badeværelse med Rainshowersystem og før man har set sig om, er beholderen tom. Tænk lige ud i fremtiden og se hvad dine behov kan være (evt spabad..). Prøv at gå ind på HNG´s hjemmeside og beregn hvor stor en beholder du egentlig burde have. Jeg vil ikke blive overrasket hvis den siger et stykke over 110L - men som sagt det afhænger af jeres forbrugsmønster.
Jeg har besluttet ihvertfald mig for at skifte min beholder, hvilket er til stor fortrydelse - det er nogle dumme penge. Men jeg hader kolde bade om morgenen:p
Jeg har et Vaillant eco-et-eller-andet. Det gamle Vølund var på omkring 20 kwh i effekt, og da mit Vaillant er omkring de 9 kwh, fik jeg sat en større tank op en ellers - vist nok omring 110 liter.

Jeg har aldrig fortrudt den store tank, for vi er trods alt en familie. Kun et karbad "tørlægger" os for vamt vand, men den fylder noget mere på væggen end selve fyret!

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis