Spots i badeværelses loft

Hej!

Jeg er ved at renovere badeværelse i min lejlighed.

Det oprindelige loft er Beton elementer og jeg vil gerne have spots i loftet så derfor sænker jeg det 110mm ca. med lægter og vil have glatte gipslofter... selvfølgelig vådrumsgips

Mit badeværelse er kun 160X260 com og jeg undlader derfor at isolere over da der ikke vil være meget isolering tilbage når spots'ene har fået det luft de skal have omkring sig.

Men dampspærren skal jo nok være der alligevel?

Hvad der gør mig nervøs er, om dampspærren er en mulig brandfare for indbygningsspotsene? eller hvordan gør man i sådan en situation?

Mvh. Henrik Nielsen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil have en tæt dampspær i loftet skal du også have nogle dåser til dine spots der sikrer en tæt dampspær. Eksempelvis kan nævnes de dåser fra Daxtor der har været nævnt adskillige gange her på siden. Brug søgefunktionen, så skulle det være til at have med at gøre.
De er bygget til selv samme formål.
Du skal ikke have en dampspærre i loftet i en lejlighed med mindre, du bor på øverste etage, men da det er betonlofter, skal du heller ikke have dampspærre.

Hvis du bare nedsænker dit gipspladeloft, så er det måske ikke nødvendigt med bagdåser, safebox, urtepotter wink eller andet, jeg ved det ikke?

Hvis du skal have spots i nærheden af bruser, så skal du have nogle spots der er f.eks IP 44 godkendt, her kunne spottene fra LUXA være et godt valg, de er prisbillige, og har fatning og terminalbox til videresløjfning

Venlig hilsen

Klaus
Ingen dampspærre?? Det har jeg godt nok aldrig hørt før?? Er der andre som der kan be- eller af-kræfte dette?

Men hvis det er tilfældet at jeg kan undvære dampspærren er jeg en lykkelig mand for så er der slet ingen problemer... så er det bare op med spotsene jo... hvor kan man evt forhøre sig om det er nødvendigt med dampspærren for at være helt sikker... evt finde det på skrift?

Jeg bor på 2 sal hvilket er øverste etage... Hele ejendommen er bygget af færdige sammensatte betonelementer.
Jeg er ret enig med klaus, jeg kan ikke se hvad dampspærren skal lave der når du har beton bagved. Drop du bare den, og sæt bare spots op.

mvh Simon
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis