kalk eller cempexo ?

hej.

Er der nogle der kan komme med råd/erfaringer/fordele/ulemper omkring om jeg skal vælge kalk eller cempexo til mine udebygninger. Nogle siger kalk er bedst andre siger cempexo confused

Mvh Daniel
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist en trossag, hvad der er bedst...

De fleste bruge vel efterhånden Cempexo - måske fordi det holder lidt længere, før det skal have igen. Men kalken giver murværket bedre mulighed for at ånde - der står jo stadig mange kalkede bygninger, der er flere hundrede år gamle.

Selv sværger jeg til kalk - både ude og inde - og er meget glad for det indeklima, det giver. Udvendigt holder det i ca. 5 år, før det skal friskes op.

Derudover er kalk jo meget billigt i forhold til Cempexo...og så er en "selvlysende" kalket bygning i måneskin jo noget af det flotteste at se på.

Du skal være opmærksom på, at det er enten eller. Hvis der i forvejen er brugt enten Cempexo eller kalk, skal murene renses totalt ned, før du skifter.

Mvh. Øboen
Øboen har ret. Det er nok en tros sag. Og det nuværende underlag kan sætte begrænsninger. Men hvorfor kun de to muligheder? Afhængigt af dit underlag, findes der jo en hel masse alternativer....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg er åben over for andre foreslag med hvad man kan bruge.

Dog har jeg bare hørt at kalk hurtigere bliver trælst at kigge på.
jeg er ikke helt sikker på hvad der er blevet brugt til bygningerne nu, overtager først stedet den 15. maj smile
Jeg må indrømme at jeg aldrig mere skal have nogle bygninger der er kalket igen. Vil hellere male dem med cempexo eller noget ligende det. Har kalkede bygninger nu og så sjovt er det heller ikke at kalke hvert år.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ok - hvilken bund har du? D.v.s. ved du hvad der er på dine udebygninger nu?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
til Macio. nej jeg ved ikke hvad der er på bygningerne nu. overtager først stedet den 15 maj smile
Ok - Prøv at finde ud af det først. Så kan vi snakke mere om mulighederne - og tillykke med dit nye sted for øvrigt
hej

så har jeg fundet ud af at bygningerne er kalket.,.
Så er det bare om man skal køre videre med det eller man skal skifte over til noget andet.
hvordan er fremgangsmåden hvis jeg vil skifte til noget andet.
Enten har du en temmelig stor opgave foran dig med at rense murene ned. Det er en hel masse arbejde. Ellers kan du jo blive ved med at kalke. Hvis du gerne vil have andre muligheder end kalk, er der ikke andet at gøre end at rense muren ned og det er lettere sagt end gjort.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også