Messingmøtrik med 5/8 tomme groft gevind

Hvor finder man sådan en møtrik?

Den skal bruges til at holde et bådrat fast til styrekonsollen.

Oprindeligt sad rattet fast med en møtrik af rustfrit stål, men en erstatningsmøtrik koster spidsen af en jetjager, så jeg tænkte at mindre må kunne gøre det. Det skal være messing for at være umagnetisk.

WS
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du lagt den gamle ud på den blå hylde,eller er gevindet gået i stykker ?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

er det ikke "bare" at finde en møtrik i den rigtige ydrestørrelse og så få en til at snitte det rigtige gevind i.. Ved ikke om det kan betale sig at købe en snittap i Harald-Nyborg

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nu er snittapper i 5/8 tomme ikke lige standard i HN. Det er en ret stor diameter.

Men jo - eller jeg kan købe en ny. Jeg ville bare sikre mig at der ikke var en billigere løsning der lå lige for.

WS
jeg har en ubrugt tap, men du skal jo nok bruge en drejebænk til jobbet og det har du vel ikke ? det har jeg også, men den er jo på Fyn. Du kan låne tappen , men jeg vil ha' den igen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
5/8"? Er du sikker på at det ikke bare er en 16 mm?

Bent.
Citat fra lynæs

jeg har en ubrugt tap, men du skal jo nok bruge en drejebænk til jobbet og det har du vel ikke ?


Du skal have Mange Tak Lynæs, men nu ser det ud til at problemet er løst. Jeg regner med at jeg på mandag får en møtrik af min nevø, som kender en smed.

Det skal ikke koste noget, og det er da en dejlig pris smile

Tak for hjælpen.

WS
Citat fra Bent Andersen

5/8"? Er du sikker på at det ikke bare er en 16 mm?


Ømmenøm - sikker og sikker - bum bum ... Jeg fik det at vide af en som sagde at han vidste det. Men jeg har faktisk ikke målt efter.

Men skidt - det har løst sig. Tak for hjælpen.

WS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis