Hvepsebo

Er lige stået ud af min seng da jeg har fundet ud af jeg har et kæmpe problem som jeg godt kan huske fra sidste år.

Vi har nemlig et hvepsebo på loftet men det er imellem loftbrædderne og isoleringen et sted. Nu er spørgsmålet så bare hvordan kan jeg komme afsted med at fjerne det uden at blive fuldstændig skamstukket af de møgkryb. Der er nemlig kun en meget lille lem at komme op igennem og ikke ret meget plads deroppe.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Fiahgt

Nu er spørgsmålet så bare hvordan kan jeg komme afsted med at fjerne det uden at blive fuldstændig skamstukket af de møgkryb. Der er nemlig kun en meget lille lem at komme op igennem og ikke ret meget plads deroppe.


Måske lade en anden lave arbejdet - så bliver du ikke stukket ;-)

De der biavlere har jo sådan en dragt som de har på så de ikke bliver stukket - Mon ikke du kan lokke sådan en fætter til at fjerne den for dig, for et mindre vederlag. Ellers er der jo professionelle fokl der fjerner hvepsebo...
Ja det har jeg også kigget lidt på men jeg er jo nordjyde og det er jo ikke billigt at få sådan noget gjort ser det ikke ud til. Og der står som regel også man skal have fundet boet inden de kommer ud. Det har jeg jo ikke endnu. Men kan huske de var der sidste år og så kan jeg høre dem igen nu.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

[Indlæg slettet]

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg er godt klar over at folk normalt bliver sure over at man foreslår sådan noget... Men hvad med at forgive dem ? Lidt insekt pudder på indgangen til deres bo inden de sidste hvepse flyver hjem, så slæber de lortet med ind i huset og så dør de allesammen i løbet af natten.
Jeg har flere gange med held og uden stik, stoppet aktiviteterne med at sprøjte Kill-It på deres indgang.
Du må give dig tid til at finde deres indgang og så hurtigt sprøjte gift på og skynde dig væk. Du behøver jo ikke at optræde i badebukser og åbentstående mund ved den lejlighed. Fjern også evt. kvinder og børn.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Som sagt foregår det her jo oppe på et meget lille loft med masser af isolering på så det er ikke bare lige men tror jeg skal få det til og lykkedes

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

De lever ikke der altid. De skal helt sikkert ud i det fri, og det er den passage jeg ville lede efter.
Jeg skulle ikke nyde noget med giftspray, hvor man ikke bare lige kan komme væk.
Spændende, måske lidt rigelig spændende! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Problemet er at jeg kan kun høre dem nå vi skal sove. Sidste år kom de ind i rummet, men de blev holdt ude til sidst. Så der er jo helt sikkert en af dem der har bygget et nyt bo oppe på mit loft. Kan dog godt se det gamle bo deroppe.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Citat fra Twist

Jeg er godt klar over at folk normalt bliver sure over at man foreslår sådan noget... Men hvad med at forgive dem ? Lidt insekt pudder på indgangen til deres bo inden de sidste hvepse flyver hjem, så slæber de lortet med ind i huset og så dør de allesammen i løbet af natten.


Hvis det er elt umuligt - ville jeg også give dem noget gift som du beskriver
Nu ved jeg godt, at det ikke er det svar du ønsker, men hvis de ikke er decideret til fare for dig og din familie, så kan du jo også lade dem være. Husk at hvepse er nyttedyr og fjerner mange skadedyr fra haven.

Men ellers ville jeg kontakte en erfaren skadedyrsbekæmper når det gælder de "kræ"...
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis