Støbe sokkel til lukning af portåbning. 50 eller 90cm

Er igang med at lukke en gammel portåbning, i en lade fra 1930. den skal mures til, så man ikke kan se den har været der.

Har gravet op og ind mod vægene og fundet ud af at vægene kun står på murbrokker ca 50cm ned.

Når jeg skal støbe den nye sokkel hvad er så bedst, at gå ned til 90cm eller lave det magen til det eksisterende med 50cm ned???



Er lidt i tvivl ang armerings jern, skal der bruges armeringsjern i en sokkel???. og i så fald, hvor i sokkelen skal det lægge Top midt bund eller lodret???



Er godt klar over, at jeg nok ikke kan undgå det vil revne lidt med tiden fordi det ikke arbejder ens, men det må jeg jo tage med, og fuge om en gang i mellem så.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er vel ikke nogen grund til og lave det bedre end det allerede er når det bare er et lille porthul. Så 50 cm ned og måske et stykke jern i hvis du skulle have et enkelt til og ligge

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Så blev sokkelen støbtsmile . lavede en form i toppen, da den gamle er 40cm over jorden, så det er den nye også blevet.

Hvorlang tid skal den tørre índen formen kan fjernes, og hvorlang tid skal der gå, inden man begynde at mure videre op af. ??
Forskalningen kan du fjerne inden for et par dage, og så er det bare at gå i krig med murstenene

Venlig hilsenn

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis