Garagebyggeri

ForrigeForrige    NæsteNæste
Side 1 af 212 > >>
Anonymous
Jeg mangler ofte en rigtig god isoleret garage til bilen og lidt forskelligt hobby arbejde og diverse opbevaring.
MEN MEN da det er meget dyrt at få en muret garage lavet - jeg har fået et overslag på ca 250.000 incl tag med rejsning og teglsamt el arbejde og 2 porte 3 vinduer og en dør. Det er lige lidt over budgettet og jeg må erkende at murerarbejdet tør jeg nok ikke prøve kræfter med. Men hvad med dimmensioneringen af en træbygning, jeg forestiller mig et udvendigt mål på garagen på 6,5 x 8,0 og med et tegltag med en hældning på 30 eller 45 grader som huset.
Jeg har også leget lidt med tanken om at lave en massiv væg i 20 cm LECA blokke og beklæde den udvendigt med en træfacade pga udseendet.
Er der nogen der kan give et godt råd eller bringe erfaringer videre ??

På forhånd tak
ThomasB
Du kan sagtens bygge med træ, og 6,5 x 8 m er ikke noget problem. Jeg vil tro at du kan få lavet en til ca. 75-100.000,-, hvis du laver lidt selv.

Husk at garagen skal være opvarmet (14-22 grader), eller ruster din bil (meget hurtigt)

Mvh
Thomas
Anonymous
Det lyder jo fint, men hvad med dimmensionerne på tømmeret ??
Et eller andet siger mig desuden at der er nogle krav om dimmensions beregninger når størrelsen er over en bestemt størrelse ??'
Er det 35 kvm eller 50 kvm eller ??

Tak for hjælpen
ThomasB
Jeg tror ikke at der er nogle bestemte krav, når det ikke skal bruges til bolig.

Jeg ville bygge en sådan garage således:

1. Støbe et gulv/tærrendæk/fundament
2. Lægge et lag lecasten hele vejen rundt. 19 x 20 x 49 cm leca'er.
3. lægge en rem i bunden 45 x 95 mm tømmer, som skal boltes fast i fundamentet.
4. stille stolper op (45 x 95 mm., med 60 cm mellemrum.
5. lægge en rem op 45 x 95 mm. på de nyopsatte stolper
6. Sætte vindtræksbånd op på stolperne.
7. Lægge saksespær på remmene
8. lægge tag på det nye tag.
9. lægge isolering mellem stolperne, sætte portene på.
10. sætte vindpap og beklædning på ydersiden
11. Lave el arbejde
12. indvendig beklædning.

Alt dette kan du vel lave på en måneds tid, hvis du kun bruger dine weekender.

Husk at du skal anmelde byggeriet til kommunen.

Med venlig hilsen
ThomasB
Anonymous
Kender du ISOKLINKER ? Det er et facadesystem hvor du får en murstensvæg med isolering og høj K- Værdi, og uden at du skal lave fundament. Du kan skrive til s@hjalholt.dk for at få flere oplysninger.
ThomasB
Er du nu her igen Hjalholt...kan du ikke markedsføre dine produkter et andet sted end her?

Mvh
ThomasB
Miller
Hej
Jeg spørger måske lidt dumt ! men hvorfor skal temperaturen være 14 - 22 grader ?
Jeg spørger da jeg selv overvejer at få bygget en garage.
Mvh
Michael
Torben B.
Jørgen
Jeg har nu også altid hørt, at rigelig ventilation er vigtigere end varme, når bare garagen bliver holdt frostfri, og en carport derfor reelt er bedre end en garage, hvis man kun tænker på bilen og rust.

Mvh. Jørgen
Med venlig hilsen

Jørgen
njord
Hej Allesammen

Jeg tror IKKE det væsentlige for de fleste af os der har valg garagen fremfor en carport er hvorledes bilen bliver opbevaret. Men at der er en mængde andre muligheder i en garage fremfor en carport.
Alt hobby arbejde bliver pludseligt indedørs og det er ret effektivt med en gas varmer specielt når garagen er isoleret.

Men du har ret i at ventilation er vigtigt men derved adskiller garagen jo ike sig fra huset hvor det ofte er et oerset kapittel at få tilstrækkelig ventilation og dermed et godt indeklima.


God ferie eller weekend Njord
MVH Njord
ThomasB
De fleste jeg kender, bruger slet ikke deres garage til bilen, men til alt muligt ragelse som de ikke aner hvor de skal gøre af.

Mvh
ThomasB
njord
sandt nok -- men en voldsom dom !!!

Een eller anden kunne jo have kone til at kigge over skulderen !!
MVH Njord
Jørgen
>Een eller anden kunne jo have kone til at >kigge over skulderen !!

Hvor sandt Njord.

Da vi for nogle år siden havde bestilt container, og naboerne havde tilbudt at hjælpe til med at rydde op i vores car-port, blev jeg sendt i byen efter plasticsække.

Da jeg kom tilbage var alt det, jeg med glæde havde samlet igennem mange år lagt nederst i containeren med noget meget tungt over.

Morale: Vig aldrig fra en tom container, når din kone er med i oprydningen.

Mvh. Jørgen
Med venlig hilsen

Jørgen
Frej
Varme er ganske underordnet. Ventilation derimod ikke. Sørg for udluftning oppe i den ene gavl og i den modsatte udluftning forneden, så det trækker rigtigt godt. Bilen kan ikke tåle fugt (sne der tøer), derimod godt kulde. Og vil man være god ved sin bil, monterer man en motorvarmer (dyppekoger, som varmer motorblokken op) og evt. i forbindelse dermed en kabinevarmer. Dette fås med kontaktursstyring lige til at sætte i stikkontakten, som selvfølgelig skal have jord også (3-benet) for sikkerhedens skyld.
Frej
Brian E. Jørgensen
Hej
Der er en der skriver at en gasvarmer er god i en garage , dette vil jeg på det kraftigeste fraråde , da når man bruger en gasvarmer afgiver den nogle luftarter som gør at alt bliver ræverødt af rust.
Mvh
Bej
MUFI
Glem al den snak om opvarmning i garagen.
Bilen rådner lynhurtigt p.gr af kondens. Som det nævnes er problematikken den samme som i huset der er isoleret: for lidt udluftning og dermed en alt for høj luftfugtighed.
Skal garagen være stor nok til bilen + de gamle sofaer, skænke, gulvtæpper og hvad folk ellers putter af affald i deres garage, mener jeg at det er bedst at dele rummet op i 2 afsnit. Ét til bilen og et til affaldet.

wink ( der er kun én i dag )

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Side 1 af 212 > >>
Vil du være med? Log ind for at svare.

 

 

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Registrer dig som bruger nu - det er gratis!

Opret profil her

 

LDS-tilbud lige nu