KAWASAKI FA210 Druknet fræser motor!

hej! jeg har en hjemmelavet go-kart med en fin fræser motor ; en KAWASAKI FA210.

det er sådan en her motor. https://www.youtube.com/watch?v=IZ440_78CGU

idag da jeg var ude og køre. så gik den på et tidspunkt ud for mig og jeg blev ved med at indstille choker lidt forkert og den gik ud og jeg startede igen og igen. i løbet af mit fumleri så fik jeg vist nok lige trådt lidt for meget på speederen. så det endte med at den gik ud og ikke kunne starte igen. a.k.a DRUKNE DYRET ville ikke starte så jeg måtte slæbe mi 50 kgs tunge maskine hjem og op ad lange bakker og hvad ved jeg.

hvordan skal jeg bære mig ad for at få min kære motor tilbage i normal lalleglad stand igen?

jeg har prøvet at tjekke tændrør for gnist. der er gnist og har prøvet at tage tændrører ud og så trække nogen gange i træksnoren, og så derefter sætte tændrørert i, igen. fik at vide af en jeg skulle rpøve det. men det virkede ikke.

øhhh, skal jeg godt nok have skilt hele motoroen ad for at komme ned i kaburatoren og få den rengjort og tappet bundkaret for overskydende brændstoff ? jeg syntes jeg har kigget på ydersiden af motoren, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogen skrue der kan tappe bund karret. hvis der er nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal forholde mig til denne situation, så vil jeg blive meget glad  


DET KAN ALTID LAVES!!!
hej! jeg har en hjemmelavet go-kart med en fin... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af BukkeBruse på 11-01-2017 15:45
så er der gang i skønheden igen! jeg takker og bukker for en fortræffelig assistance! tak Nitter!!!

Selv tak, idet jeg formoder motoren køre bedre end da den var helt ny.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af BukkeBruse på 12-01-2017 00:27
den kører ihvertfald bedere nu, end da jeg fik fingre i den

 Tommel op.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg stussede over en bette detalje, i service manualen står der ved motorolie, sae 30 om sommeren og sae 20 om vinteren. men det jeg har købt til den er sae 40. kan vil elelr er det et problem ? :p

DET KAN ALTID LAVES!!!
Skrevet af BukkeBruse på 12-01-2017 19:47
jeg stussede over en bette detalje, i service manualen står der ved motorolie, sae 30 om sommeren og sae 20 om vinteren. men det jeg har købt til den er sae 40. kan vil elelr er det et problem ? :p

SEA 40 er for tykt til både sommer og vinterbrug, efter min sølle mening. Det bruger man normalt kun til gamle utætte slidte veteranmotore eller veterangearkasser. Ville selv bruge en SEA 10W30 hele året rundt,

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
arh, ja okay så må jeg lige få fat i noget af det istedet

DET KAN ALTID LAVES!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis