VP 2002 - Vand ovenpå stemplerne...

HJÆLP...!!!

Min motor kan pludselig ikke start.... der er vand på stemplerne... og vand i olien.....
Nogen med en god ide...???
Evt en pensionist omkring Næstved, der laver motorer på plejehjemmet...???

mvh Michael
(Det lyder ikke som en reparation for en pensionist,,,,,)


 

HJÆLP...!!! Min motor kan pludselig ikke... Vis hele indlægget
76 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen grund til at sælge bjørnen før skindet er skudt. ;0))
Ment. tag og pil toppen af og få konstatere hvad der er galt, inden du tænker på ny motor.
Det KAN bare være en toppakning.
Hvad så mik.
Noget nyt ?????
Jeg ringede til et aut. VP værksted & VP agenter...
De sagde at jeg sikkert havde forårsaget havariet selv.... Jeg har tørnet motoren mer end 8-10 sek... og mange gange efter hinanden...

En dieselmotor kan ikke tåle at blive tørnet så mange gange.... motoren bliver varm , selvom den suger kølevand... og så kan den danne vacuum og suge vand ind fra udstødningen(saltvand)... og så er der vand på stemplerne.... og samtidig må toppakningen være gået når der e vand i motorolien....

Kan nogen nikke genkendende til dette...???

Jeg har bestilt et paknings sæt, tak herinde, hos Skruvat... 603,- se kroner m gratis foesendelse...
så det venter jeg lige på... og så kommer en af de andre fra havnen og hjælper med at skille...
Det siges at han er ganske ferm...

Man blir´sku´ stresset af sådan nogen møg....

 

Hvis din udstødningssfgang ligger ved eller under vandlinien, kan det måske være muligt, at der kommer vand ind bagfra. Ellers synes jeg, at "eksperternes" teorier er lidt søgte.

Når du har fået motoren fikset, så sørg for, at du har både lyddæmper med vandlås og Vakuumventil. Den skal bruges, hvis din motors udstødningsbøjning er mindre end 40 cm over vandlinien. Uanset dette tal ville jeg for en sikkerheds skyld montere en alligevel. Der er kommet en ny Martec vakuumventiil på markedet. Den ser fornuftig ud.
Held og lykke

1691
Annonce
Mærkeligt, jeg har da tit i forårs og efterårs tiden når motoren er rigtig kold skulle tørne den længe, og det er der aldrig sket noget ved.
Måske DU tørner for længe, for at starte den.??
På gas/gearhåndtaget sidder der sikkert en knap, der kan koble (geardelen) fri. Den trykker du ind, og giver fuld gas, derefter trækker du stophåndtaget HELT ud, og slipper det igen, hvorefter du starter motoren. Den skulle nu starte meget nemmere.
Mvh Ole
Har du rep. håndbog med topstykkets tilspændingsværdier og rækkefølge. Ellers kan du nok downloade den på nettet. Husk også tilspænding med momentnøgle.

1691
Har du ikke en håndbog, kan du finde den her, med alle data.
http://www.bluemoment.com/manuals/volvo_penta_2002_worksh.pdf
Ps. Og så for at gøre dig helt til rotterne, skulle du måske lige se denne.
http://olesautoservice.dk/vitilbyder/volvo-penta.html
Ole for pokker.... Du er ikke sød....

Topstykket er af monteret, det ser sku ikke så slemt ud.... Toppakningen er ikke gået...
men der er bukket en "ventillyfter stang".Skifter man en eller køber man alle 4...???

Jeg har bestilt pakningssæt hos Skruvar.dk... 603 kr

Jeg har suget olien ud... blandet olie & diesel og hældt på... og suget ud... og en gang til...
Så får den en tur til når den er samlet igen...

Vandet er sku nok, som VPmekanikeren sagde kommet baglæns ind fra udstødningen....
Jeg kan ikke se nogen steder der er tæret igennem...

mvh Michael

 

Der er yderligere 36 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis