Antenne på loft

Jeg har antenne monteret på skorsten.
Den er halvdefekt.
Bor i Lyngby og den peger mod gladsaxe sender.
Har 3 etagers muremester villa.

Vil gerne have en liggende på loftet i stedet for.
Kan man det og så få lige så godt signal, samt hvilken type?

På loftet har jeg en rimellig dyr antenne forstærker.
Ser ud til at der går 2 ledninger fra den ud til antenne på skorsten.

Antennen består af den øverste pile antenne som vist er Sveriges antenne?

Samt en V formet der sidder nedenunder.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt placere dine antenner under tag, men signalet bliver ringere. Måske vil det alligevel være udmærket med din beliggenhed. Du kan evt. vælge en antenne med flere segmenter på (længere antenne).

Søren O
Hvilke materialer er taget lavet af?

Din afstand til sender er jo minimal, så du kan næsten ikke undgå  ok signal. Måske lidt for kraftigt i værste fald.
Hvis der er større bygninger e.l. i vejen mod Gladsaxe kan Hove være et fint alternativ.
Jeg ville overveje en mindre antenne til montering på siden af skorsten eller hus. Men, igen, afhængigt af tagmateriale.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Bor i Bagsværd med ca. 4-5 km til Gladsaxesenderen. (Kan se den blinker).
Jeg købte en alm. 100 kr. stueantenne i Harald-Nyborg med indbygget forstærker - og satte den på 2. sal, oppe under tagstenene, isolering, gips m.v. så den sidder tørt.
Den giver et fint signal til vores TV.
Prøv da bare at flytte antennerne ind på loftet. Det skal næsten være et metaltag for at signalet ikke kan være brugeligt.
Endelig kan antennerne flyttes ud, hvis det skulle vise sig, at det ikke fungerer med antennerne på loftet.

fase
jeg kan ikke lige komme op til antenne der sidder på skorsten. Har ikke tagstige.
Så vil bare klippe kabler oppe på loft og montere på ny antenne.
​Går ud fra at de 2 kabler fra forstærker går til pile antenne og den anden til vinkel antennen.
Så skal måske kun bruge den ene, ​eller ​er det pil antenne der tager DR og vinkel antenne der tager TV2?

tegl har jeg deroppe.
Lyder som om at en helt alm. antenne til TV2 og DR er rigeligt?
Annonce
En af billede af skorstenen med antennerne, med angivelse af retninger, ville være en god hjælp.
Har du problemer med signaler til noget af det du ønsker at se?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg kan se DR1,DR2 og TV lorry (nu kosmopol) ramasjang, Folketinget.
Kom vist til at skrive TV2.

Det står knivskarpt og er en del bedre end når jeg streamer samme kanaler via Norlys eller yousee (har begge).
Mit TV er kablet til router.
Derfor vil jeg gerne beholde antenne kontra streaming.

Retning er mod sydvest Hove kan jeg nu se.
Men jeg kan faktisk se Gladsaxe sender fra min have.
Men kan være den er for tæt på?

Får fjernvarme om 3 år og så forsvinder skorsten.


Jeg tænker at den lille antenne er rigeligt til Gladsaxe. Det er med en mindre vestlig afvigelse retning syd fra Lyngby. Men undrer mig så over hvad den kraftigere UHF antenne, der kører næsten stik modsat, peger på. Mener at vide at skånesenderen står i Hörby næsten stik øst fra Lyngby m.v.
Men hvis du har ok TV signal. Så smil.
Er det et faktum at din skorsten forsvinder med fjernvarmens ankomst. Kan du ikke bare få åbningen lukket med en betonfliser e.l.?
Men, jeg tror også du kan etablere en lille antenne, a la den på skorstenen, under hvad der ligner et standard tegltag.

PS Kan tagvinduet åbnes? Hvis ja er der, med en sikkerhedsline, ret let adgang til antenner m.v.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Man kan ikke se det på billedet.
Men begge antenenr er lidt defekte og mangler lidt dele. 
Så tænker de har haft deres tid.

Men ja man kan komme op fra tagvindue.
Er meningen at Skorsten skal væk ned til gulv 1. sal og en kvist på, så badeværelse kan laves større / fornyes.
Samtidig sparer jeg kommende vedligeholdelse af skorsten, samt for en forbindelse fra top til kælder, som man mangler meget i sådan en 50'er hus hvor alt er tætpakket :-)

D.v.s. bare købe en ny antenne af den nederste type og tage det ene kabel fra boksen og førte til den?
Formoder det andet kabel går til øverste antenne?
Vær opmærksom på at de nuværende antenner måske har forstærkere i den lille boks på antennerne. Det gøres normalt for at forstærke signalet på det tidspunkt hvor der er mindst mulig støj, nemlig tættest muligt på antennen.
Er forstærkeren ved antennen nødvendig? Svært at svare på

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis