Sten rundt om trampolin

Jeg vil gerne have lagt en sten rundt om vores trampolin, som er rund.

Er der nogen der har gode forslag til:
- valg af sten? Jeg tænker herregårdssten, men er lydhør over for andre slags.
- sættemateriale? Lagtykkelse?
- fremgangsmåde? Trampolinen er gravet ned og samlet. Jeg tænker jeg starter med en sten i kanten af hvert ben (6 stk.), men hvordan ville i gribe stykkerne imellem an? De står jo i en runding.

Generelt søger jeg gode erfaringer fra lignende projekter.

Jeg er klar over det sikkerhedsmæssige aspekt i ovenstående, men se venligst bort herfra.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Jeg er klar over det sikkerhedsmæssige aspekt i ovenstående, men se venligst bort herfra."
Er trampolinen med net? I så fald er det sikkert fint nok med fliser, ellers ville jeg nok vælge en blødere materiale ex. gummifliser.
Hvis trampolines yderramme kan støtte en flise hele vejen rundt, kan du ex. bruge hjertesten, som vist fås så de passer på den rette geometri. Det er ikke billigt, men giver en pæn afslutning. Klargøring vil svare til alm havefliser. Når ungerne ikke bruger den mere, fjerner du bare dugen, fylder op med muld og laver et blomster bed, 


 

Velkommen på lds
Du kan bruge almindelige herregårds sten når man er ude i den diameter. Der vil kun være minimal trekant revne imellem sten og når det er fyldt med sand ses det ikke.
Men jeg kan ikke regne ud hvordan du vil få dem til at blive liggende, for der er vel en lille "skrænt" ned under trampolin. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 08-05-2024 23:28:22

Velkommen på lds
Du kan bruge almindelige herregårds sten når man er ude i den diameter. Der vil kun være minimal trekant revne imellem sten og når det er fyldt med sand ses det ikke.
Men jeg kan ikke regne ud hvordan du vil få dem til at blive liggende, for der er vel en lille "skrænt" ned under trampolin. 

 Hej Erik,

Ja det er måske et issue. Tror dog der er lidt jord til at holde på bagsiden.
Jeg tager et kig på herregårdssten. Vil du bare sætte dem i sand og fuge med stenmel?
Ja det er sådan man lægger belægnings sten. 
De kan lægge dem så cirkel bliver 14 cm bred men kan også lægges på den anden led så det er 21 cm bred. 
Ved 21 cm bred cirkel skal der bruges ca. 164 sten hvis trampolin har en diameter på 366 cm ( som er en ret almindelig type) Så vil hver trekant revne være knap 2 mm bredere i den brede ende. Det har ingen betydning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis