Brændeovn på centralvarme

Min brændeovn har indbygget vandtank og den vil jeg gerne have tilsluttet centralvaremen. (Jeg har oliefyr + stoker m. åben ekspantion). Jeg ved der skal bruges en special ventil til dette, men hvilken?

Frants
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at se brochurerne fra ABC brændeovne, der er der vist hvordan. Det med en speciel ventil forstår jeg ikke. Men dit varmeanlæg skal være "rigtigt". D.v.s. med ventiler, så du evt kan lukke for din kedel og åbne for brændeovnen. Eller lade brændeovnen "forvarme" vandet til kedlen, som så kun sætter i gang, når ovnen ikke giver nok. Og så er der jo også spørgsmålet om din varmtvandsbeholder, hvor den sidder henne i rørdiagrammet - du skal jo gerne fortsat have lidt varmt brugsvand. Og endelig er der spørgsmålet om cirkulationspumpen, hvor den er anbragt. Men prøv at se på ABC's rørdiagram. De er også til at snakke med.

Men for alt i verden, aldrig en afspærringsventil til sikkerhedsledningen (overløbet/ekspansionsledningen), der skal altid være fri passage til din åbne ekspansionsbeholder, ellers har du en bombe indendørs.

Frej
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis