Træ/ alu vinduer

For pokker er jeg den allerførste der er kommet op af stolen...?

Nogle gange synes jeg programmer som basta tager tingene lidt for langt ud og nu vil jeg gerne bevises modsat... (hvis det er muligt)

Min kritik går på kuldebros problemet hvor de sammenligner forsatsvinduer med moderne thermoruder... Fair nok hvis produkterne var sammenlignelige -MEN det er de ikke (i mine øjne)... Jeg forstå ikke at de altid skal gå til ydrepunkterne og lave nogle usammenlignelige sammeligninger...

Faktum er jo at folket ikke ønsker 20 cm brede karme og minimalt lysindfald og JEG PERSONLIGT synes at plastik vinduer er noget af det grimmeste der til dato er blevet produceret...

Generelt for vinduer så ligger problemet jo i at der kun er EN tæningsliste og derfor er det klart at der vil komme kondens ind... (jeg mener også den inderste del af velfac 200 er plastikbundliste)

Nå men det jeg i virkeligheden vil frem til er om der overhovedet er noget om snakken - efter en nærmere studeren på nettet (tak til google) så har jeg fundet ud af at alle der har problemer med kondens IKKE har varmegenanvendingsanlæg... Vi anbefaler altid velfac når vi projekterer huse og har ingen problemer med dem DOG har alle de nye projekter vi sender ud idag ventilationsanlæg af en eller anden slags...

Så er der nogen herinde der kender til folk med træ/alu vinduer som har kondensproblemer SELVOM de har varmegenanvendingsanlæg....?
For pokker er jeg den allerførste der er kommet op... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Inden I bliver for sjove

Grunden til at jeg skrev igen om at der var konstruktionsfejl i mine Velfac vinduer fra 1998 (og dem fra 2004 i min tilbygning), var at der har været en del indlæg hvori det påstås at der aldrig har været kondensproblemer på Velfac 200 serien. Argumenterne var at der bare skulle et ventilationsanlæg til eller at 3 gange daglig udluftning var nok til at undgå kondens osv.
Jeg holder en luftfugtighd på 45% og ca. 22 grader, så det er ikke pga et overfugtigt indeklima at jeg har kondes i vinduerne.

Ventilationsanlæg er primært til for at give bedre luft/indeklima (og fjerne fugt) og ikke for at kompensere for problemer med kondens i vinduerne.
Jeg anerkender selvfølgelig at der er sket forbedringer på vinduerne og at der dermed ikke behøver at være et ventlationsanlæg/varmegenvindigsanlæg for at kompensere for kondes. Vinduer uden kuldebroer må også være mere energibesparende ift dem med koldebroer (kondesproblemer).

Jeg sidder tilbage med en ærgelse over at jeg har skiftet vinduer for 40.000 uden at have fået den løsning jeg troede jeg fik. De gamle vinduer var pivutætte og havde derfor ikke kondensproblemer. Jeg har fået bedre komfort, men bruger ca. det samme i fjernvarme. Til gengæld er vinduerne meget pænere (udefra) end de gamle (og de skal aldrig males). Jeg skal have skiftet glasbånd da mug har gjort dem pletvis sorte. Jeg har ikke en halv time om morgenen til at tørre vinduer af.

Mht forældelsesfrist - ja, det gælder selvfølgelig for indkøb af nye vinduer, men med mine indlæg gør jeg opmærksom på der kan være problemer med Velfac vinduer af ældre dato - det har der været nogen der har benægtet.

Desværre ja.Se mere om velfac dug og kondens probemmer på lortevelfacvindue.dk, nb. det er skræmmene at de video som er kritisk over for velfac på youtube blive unlisted... stof til efter tanke.
Skrevet af jakob6060 på 24 sep 2010 10:06
Desværre ja.Se mere om velfac dug og kondens probemmer på lortevelfacvindue.dk, nb. det er skræmmene at de video som er kritisk over for velfac på youtube blive unlisted... stof til efter tanke.


Det giver også stof til efter tanke at du spammer alt om velfac i dette forum

Det have passet bedre hvis du havde lavet en seriøs tråd om hvad din historie er, og så kunne det hele tages der fra, dette her er bare for lavt

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har lige under 40 vinduespartier af mærket Velfac400 og de fungerer helt uden nogen problemer overhovedet. (nybygning)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også