Sommer og grill

Hej alle !

Nu da sommeren står for døren, hvis ikke den alllerede er kommet ind, ved vi jo alle, at det er tid til at grille.

Derfor følger min opfordring til at dele ud af jeres bedste grill-arrangementer, hvad enten det omhandler mad, drikke eller diverse udskejelser. Jeg står i den situation, at jeg er ret ny i grillens verden, hvorfor jeg gerne vil høre om jeres gode råd/idéer. At grille en pølse eller en bøf, kan vi vel alle brænde på.... Forstå mig ret, jeg vil gerne appelere til jeres kreativitet.

På forhånd tak

/Crazyasscool
Hej alle ! Nu da sommeren står for døren, hvis... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
fuld gas på luften.. tak for dit hurtige svar... der må kylling på grillen i morgen..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg ved godt at det er en gammel tråd.. Men nu har jeg købt originale weber briketter.. på tilbud.. det er da godt nok noget skidt.

Jeg har prøvet at smide dem i en grillstarter, men der skal tændvæske og avis under den flere gange før de tænder (gløder).. Jeg kom så for lidt briketter i kuglegrillen.. (15 stk) og den blev kun ca. 125 grader varm. Så smed jeg flere briketter på og stadig fuld blus på luften.. Men ak.. de gik alle ud????

Nå men jeg købte jo 3 x 10 kg og har nok brugt de 1½ kilo nu så der er ikke så langt igen..

Hvilke briketter bruger i??

Og hvor køber man trækul.. alle steder er det briketter.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

grunden til at de ikke vil tænde ordentlig på nuværende tidspunkt
er fordi du har fået kul fra sidste år og som har været opbevaret forkert
højst sandsynlig bare i et udhus vinteren igennem, der har de stået
og trukket en hel masse fugt til sig, det er simpel hen noget de ikke
har fået solgt sidste år og butikken aner ikke noget om korrekt
opbevaring af kul ( gælder de fleste butikker) så her først på foråret
er man nødt til enten at vente til de nye kul ankommer = spørg altid hvornår
de har fået leverancen.
jeg køber selv nok så jeg har vinteren igennem godt og vel,
skulle det ske at jeg løber tør så venter jeg med at grille til de nye kul ankommer

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

det kan gøre med de kul du har er enten at ligger et lag øverst i grillstarteren
når du fyre op / eller samme antal i grillen ved siden af de andre
så burde de være tørre nok til næste dag når du genbruger kullene

eller ta konsekvensen at åbne for poserne lade dem stå i fyrrummet et par måneder
så varmen får drevet fugten på flugt

for jeg er ikke sikker på at butikken vil tage dem tilbage selv om de burde/skal
for varen er ko ikke iorden

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Okay.. Lige nu står de i et udhus med masser af udluftning.. Mon ikke det tørrer dem lidt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
ved ikke det kan godt være hvis det bliver lige så varmt som et drivhus
problemmet er jo at de har stået i sådan et hus i vinter men da var det
jo også koldt til ligemed
jeg har ikke sat mig ind i de forhold der gør sig gældende nede på det
molokylære plan da jeg ikke har den store fysik/kemi eksamen fra gymniaset

men prøv at lade dem stå i en måned eller to fri af gulvet hvis du ikke har
et bryggers/fyrrum

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg bruger altid Quick Glow - har flere poser stående i carporten og de tænder altid uden problemer, men jeg bruger altid grillstarter og tændblokke, 30/35 minutter så er der briketter der er "klar", den pose som overvintre i båden giver heller ikke problemer når den tages i brug.

Gertsen

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Jeg plejer heller ikke at have problemer med at de ligefrem går ud.. Men har da flere steder på nettet og blandt bekendte fået at vide at lige netop webers egne briketter er dårlige..  Men selvfølgelig først efter at jeg har købt 30 kilo.. LOL

Men jeg kunne godt tænkte mig at finde nogle gammeldags trækul..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis du kommer ad Sjælland (eller Ålborg) til, så har Biltema grillkul, 2,5 kg for 20 kr.

Varenummer 26415

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Men bortset fra Biltema, så er det hamrende svært at finde trækul i håndkøb. Hverken Coop eller Dansk Supermarked forhandler det, og Harald Nyborg & Co forhandler også kun briketter.

For et par år siden kom vi meget i Biltema, så vi havde altid kul hjemme. Når vi tændte op i grillen var det altid:

Kul i bunden (i hver side, ikke i midten)
Godt med tændvæske på kullene
Briketter ovenpå kullene

Når vi tændte kullene, var grillen klar på 10 minutter, og briketterne blev tændt ved samme lejlighed, så grillen holdt 1½ - 2 timer.

Vi har desværre ikke været i Biltema længe, men skal snart derned efter et par ventilationsriste til den nye dør, vi skal bygge til forkahytten, og noget ekstra fortøjning, den gamle er ved at se lidt træt ud

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis