OpenOffice

Jeg har i sidste uge installeret OpenOffice samt det Danske sprogpakke under Windows Vista. Jave har jeg også download. Alt gratissmile . Men jeg kan ikke få stavekontrolle til at virke, det jeg og min familie har mest brug for, Programmet siger bare altid at stavekontrollen allerede blev fuldført uden at der er sket noget som helst.confused Hvad har jeg gjort forkert eller mangler at gøre?

Det bliver spændende at få nogle ideer.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til JohhannesW.

Jeg er selv bruger af Windows Vista. Har købt Microsoft Office 2007, som sammen med Vista kører perfekt. Har også installeret andre programmer, men nogle af disse fungerer ikke ordentligt. Jeg har så fået et tip på et andet debatsted, at hvis der er problemer med et program under Vista, kan man installere uden for programmappen - altså på c-drevet. Og minsandten: tippet passede! Mit problem-program virker som det skal nu.

Jeg ved ikke om du har lyst til at eksperimentere? For der er altså en mulighed for, at dit Open Office kommer til at virke. Jeg giver dog ikke garanti for noget. Har du ikke lyst til at forsøge, kan du måske få nogle gode tips her hos Open Office-folkene:
http://www.oooforum.dk/

Svend Erik

Bygningssnedker

Hej til dig.
Stavekontrollen på min virker hellerikke fandt nedstående i den link itidligere indlæg har ikke prøvet endnu men det siges at virke.
Det har vist sig, at der kan opstå problemer med at ændre sprogindstillingerne. I visse situationer vil ændring af sprogindstillinger blive nulstillet efter genstart af OpenOffice.org, hvorved ændringer som er foretaget med Funktioner > Indstillinger > Sprog ikke gemmes.
Problemet kan afhjælpes ved at udføre følgende:
1.Luk OpenOffice.org (luk også Quiskstart)
2.Slet følgende filer manuelt:
●C:\Documents and Settings\[Brugernavn]\Application Data\OpenOffice.org2\user\registry\data\org\openoffice\Office\Linguistic.xcu
●C:\Documents and Settings\[Brugernavn]\Application Data\OpenOffice.org2\user\registry\data\org\openoffice\Office\Linguistic.xcu.bak
●C:\Programmer\OpenOffice.org 2.2\share\registry\data\org\openoffice\Office\Linguistic.xcu
3.Start OpenOffice.org
4.Foretag de ønskede ændringer i sprogindstillingerne.
Herefter er det muligt at benytte OpenOffice.org med de nye indstillinger.
NB: Fejlen er rapporteret her: http://qa.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=72957.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
[Indlæg slettet]

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tusend tak, jeg vil prøve alt vel lejlighed, midlertidig hjælper jeg med at have MSoffice installeret til stavekontrol.
vh
Johannes
Måtte fad'me igen i dag høre på madammens sure bemærkning om, hvad f.... jeg også absolut skulle købe en comp. med det Vista-lort, når nu jeg igen skulle låne hendes XP-computer for noget så simpelt som skanning. Må også krybe til korsettet når jeg skal bruge netbank, samt mange af de indbyggede programmer forsvinder bare sammen med hjorten fra reklamen, når man bruger dem. vAUUUUGH

Er der nogen som med held har fået en gratis XP-pakke som erstatning, når nu de har købt en computer som ikke virker?????

Nå-ja - sorry, at jeg brød tråden LIDT, men synes, at det trickede mig, at andre også "lapper" noget sammen for at overleve dette Microsofts 8... vidunder.

Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Annonce
Til JohhannesW.

I dit svar pr. 22. marts oplyser du, at du har installeret MS Office til stavekontrol - og dermed nogle Office-programmer. Så er det, jeg spørger, hvorfor du bruger Open Office?

Og så har jeg lige et tip til dig: Hvis du gerne vil have en rigtig god ordbog installeret på din pc, går du hen på biblioteket, og låner cd-rom'en 'Politikens Nudansk Ordbog' 3. udgave fra 2005. Den fungerer perfekt under Windows Vista.

Personligt bryder jeg mig ikke om at have en stavekontrol kørende, når jeg f.eks. skriver i Word. Dog bruger jeg gerne at slå op i ovennævnte ordbog fra Politikens, når jeg er usikker på et ord.

Svend Erik

Bygningssnedker

Der følger ikke en dansk ordbog med når OpenOffice installeres. Men ved at følge 1. punkt i vejledningen her http://da.openoffice.org/faq.html så kan man vælge ordbøger på en lang række sprog.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis