Forstørre hjemmesidebilleder.

Hejsa Alle!

Er der nogen der kan hjælpe?

Jeg er kommet til at begå en hjemmeside, med tilhørende billeder. Det er ikke problemet, men, ønsket om en form for klik-funktion, så billedet automatisk bliver større, så detaljer bliver mere tydelige.

Det skal helst være a la for dummies idet min pc-viden er selvlært og helst på dansk, da det er det sprog jeg kan bedst, for IT-engelsk var ikke opfundet da jeg gik i skole.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at kunne hjælpe skal vi have lidt flere oplysninger.
Ønsker du et nyt vindue med en større version af billedet, eller at billedet skal blive større på selve siden. Begge dele kan sagtens lade sig gøre - men løsningen med at billedet bliver større på den samme side er lidt mere omfattende.

Hvordan skriver du din hjemmeside (dvs. bruger du Frontpage/word eller anden software - eller redigerer du siden med et tekst-bearbejdningsprogram som Notepad/Wordpad/Emacs)? (er også lidt afgørende for hvordan jeg evt. kan hjælpe)

Hvis jeg får de oplysninger skal jeg gerne prøve og komme med lidt yderligere hjælp.

Mvh
Jesper K. Pedersen
Hej Jesper!

Undskyld den sene respons, men jeg er lige landet fra Samsø her Kl. 22.00

Jeg har fuld adgang, til at redigere på hele sidens indhold. Siden er lavet på en blank skabelon hos webholellet www.one.com så jeg går ud fra at det er frontpage (der står html på tekstsiden)men du må bære over med min uvidenhed.

Om billedet skal åbne i/på samme side er ikke så afgørende, men, der er flere der har været inde og se siden, især den med blomster og planter, der ønsker billederne større

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Uden at vide hvilke muligheder du har for at redigere i evt. indhold, vil jeg påstå du har to muligheder.
1. link til et originalt/støre billede på websiden.
2. Den mere avancerede, men virker på tværs af al sikkerhed og browserpjat:
I headeren:

Du kalder ovenstående script i onclick(); på billedet.

Jeg ved godt det ikke er dansk...

2000RPM er mere end rigeligt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis