køkken bordplade

Hejsa, jeg har med god resultat lavet min egen bordplade i egetræ til køkkenet, og behandlede den med hvidolie, og var meget tilfreds, da selv en vådklud der ligger hele dagen ikke sætter et eneste spor.

Men... nu har jeg opdagede at en almindelig konserves dåse, på få minutter laver en sort ring...

hva kan jeg gøre ved det...! er ikke intresseret i at lakere bordpladen...

Lopus

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hejsa, jeg har med god resultat lavet min egen... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis bordpladen har fået en grundig oliebehandling burde der ikke være de store problemer, og nej køkkenfirmaer lakerer ikke deres bordplader.
hvis du bruger en hærdenede olie , giver den et ordentlig (jævnt) lag første gang lader det sidde et døgn sliber let med 320 sandpapir og så giver det en gang til så skulle den være hjemme. du kan altid teste din bordplade ved at putte en dråbe vand på hvis det perler på overfladen er den i orden. og så skal den vedligeholdes efter behov.

www.baarup.com
ok nu vi har gang nogle folk der ved lidt om køkkenbordplader så ville jeg da lige spøger om lidt ekstra, jeg har i øvrigt også nye egetræs bordplader og jeg har også lige fået sådan en grim stort ring sad men den skal jeg nok få væk igen... men jeg ville lige høre hvilken olie mærke folk ville anbefale ??? jeg plejer at bruge Junkers rustik olie(klar) men jeg havde altså givet min bordplade 3-4 gange med det hø - og stadigvæk fik jeg en sort ring på det bord - findes der noget olie som er bedre eller hvad siger i ????
vil lige tilføje at jeg også har olieret 3-4 gange... :-) men åbenbart ikke nok

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hej

Prøv lige at gå i op i søgefeltet, og skriv oliering af bordplade.
Der står en hel masse gode ting.
Go fornøjelse

Colormann
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis