Skifte Manchetter på Mazda 626

Hej

Ville høre om der er nogen, der har en ide om prisen på at få skiftet manchetter på en Mazda 626 - mekanikerpris!

mvh.

Charlotte tongue
Hej Ville høre om der er nogen, der har en ide... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

-Man skifter naturligvis den manchette som er i stykker. Men kan du få begge monteret på 15 min. biggrin biggrin
Ser jeg ingen umiddelbar grund til at spare.

Bremsekalibre kan i flere tilfælde renoveres. Men her får du brug for en mekaniker med meget god tid og ikke mindst erfaring. (hobbymekaniker)
På værkstedet kan de, målt på forbrug af tid, "sikkert" ikke konkurrere med prisen på en ny.

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Citat fra ck


utætheder i kalibren er det bare noget kommer af slitage lige pludselig eller hvad skyldes det??? tongue


-Nu er jeg ikke selv mekaniker, men har flere af slagsen i familien- biggrin
En af dem, er en "gammel" garvet bandit i faget.
Han har renoveret bremsekalibrene på vores "gamle" passat.
Noget med bl.a. nogle slidte o-ringe.
Utætheder er vel som oftest slitage, både af en slags som repareres, men også revnedannelser i støbningerne.

Alt går vel efterhånden over til komplette udskiftningsdele, -Skift og smid væk- Mekanikerne sætter computeren i stikket, og skifter alle komponenter som viser fejl.
Det med en "ny" brugt lyder som en fornuftig løsning. Og uanset om det er nyt eller brugt, har vi jo pligt til at holde øje med skidtet.

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Det er jo lige præcis det, tusind tak for hjælpen tongue
Hej
Det der sker med calipren er gerne at der bliver skiftet klodser flere gange, stemplet skubbes eller klemmes tilbage med en stor tang, og smutter den, klemmes der nemt hul i manchetten der beskytter stemplet, derved trænger der vand og snavs ind til stemplet, som derved ruster. De små huller der derved fremkommer lader bremsevæsken passere, samtidig med at gummiringen bliver ødelagt, og med tiden kommer hele calipren til at sejle i væske. Der fåes nye løse stempler, samt repsæt til calipren for rimelige penge, og hvis ikke dine hænder vender som lufferne på en sæl, burde du selv kunne klare opgaven.
og husk at skifte al bremsevæske i hele systemet
Mvh autoole
Annonce
ok, men nu er det bare bag på, at jeg har fået skiftet bremseskiver og bremseklodser for nydeligt, og foran at manchetterne er kænkket. kalibren er samtidig utæt bagved............
Hej

Manshetterne på bremsecaliberne og dem på trækakslerne er altså
2 foeskellige ting.

Mtservice
ok, men nu var det også mest ment på indlægget ovenfor, at det måske ikke lige var den sammenhæng der var tale om, da manchetterne var foran og kalibren bagved
Hej igen,

Du har udtrykt dig helt fint. biggrin

-Værkstedet som skiftede bremserne bagpå, må have haft lidt travlt, eller måske, i første omgang, ønsket at spare dig for ekstraudgiften-
Det må jo bero på et skøn.
Men som Autoole skriver, hvis dine hænder ikke vender som lufferne på en sæl....... :lol: , Så er det bare igang med Lav-det-Selv. -På bilen- :wink:
Mine hænder vender nu meget normalt, men jeg springer da ikke lige ud i et sådant projekt. Lidt baggrundsviden er ikke at foragte, det er jo bremser.
Du har valgt en "ny" brugt, så må du jo gøre reperatøren opmærksom på at tjekke om calibrene væsker.
Evt. kan du, som Autoole beskriver få reperatøren til at rep. de eksisterende. Det kan i længden vise sig, at blive den bedste og billigste løsning.

Juleønske:
Nye trækaksel manchetter foran, og stop for at bremsecalibrene væsker på baghjulene.
-Så er du på banen igen- 8)

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

bremsekiver + klodser bagpå blev skiftet uden den kom på lift, så jeg vil tro, at det er derfor, der ikke er set at kalibren var utæt!

men nu kommer der den sidste manchet på foran, og så en ny brugt kalibre bag på, så skulle det forhåbentlig være godt igen, som du siger tongue
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis