Bagemaskine

Erfaringer med bagemaskiner ønskes.

Hvilken er et godt køb - og hvilken er ikke?

Hvad bør jeg være opmærksom på?
Erfaringer med bagemaskiner ønskes. Hvilken er... Vis hele indlægget
184 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvordan går det så med bagemaskinen,nu efter et stykke tid.For mit eget vedkommende bruger vi den hver dag og familien nyder det nybagte brød,helst Valnøddebrød.Maskinen blev købt til sommerhuset,men nu kan vi ikke undvære den herhjemme så vi må ud og købe en mere.De gange brødet er mislykket er når jeg glemmer at montere omrøreren i maskinen :oops: .Men ellers er det nok den køkkenmaskine som bliver brugt mest så de 299 Kr er godt givet ud.
Mvh
Torben
Det har jeg godt nok ikke prøvet endnu - det med omrøreren :lol: Til gengæld har jeg prøvet at komme til at trykke på start istedet for programvælgeren - og det var ikke ligefrem meningen, for maskinen skulle sættes på timer :oops:

Vores bliver som absolut minimum brugt 2 gange om ugen - men oftest langt mere. Og brød af snart sagt enhver art forsvinder som dug for solen biggrin

De penge var bestemt godt givet ud :!:
Også positiver erfaringer herfra! Bruger den mindst to gange om ugen, og konen har forlængst overgivet sig og er rigtig glad for at vi købte den smile

Er der nogen erfaringer med de forskellige programmer? Vi bruger kun "whole weat", også til franskbrød (for at få længst mulig hævetid), men ved egentlig ikke, om det er bedst (vi bruger så kun 1 tsk tørgær til 500 g melblanding, hvilket giver et tæt brød, der lige stikker lidt op over formen). Er der nogen, der har eksperimenteret mere med programmerne?

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej Thomas: Jeg kender desværre ikke din maskine, Bo Christiansen har lavet en bog der hedder lækkert brød hver dag-med bagemaskine, kan du ikke låne den på Hvidovre bibliotek ???????????, du kan vel blande det i dejen du har lyst til ( valnødder, rosiner, gulerødder, osv ) bare dejen slipper siderne når du ælter og den ikke er for tør. mvh Benny.

Benny N.
Hej Benny,

Tak for tippet! Nu var det ikke så meget opskrifter, jeg var ude efter, men erfaringer med, hvordan de forskellige programmer "opfører sig" - manualen beskriver, hvad de gør, men det kunne være meget rart at høre, hvor forskelligt brød man får ved at bruge maskinens forskellige programmer.

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
Grahamsbrødet har jeg puslet lidt med. Jeg synes (indtil videre), det bliver bedst med 1½ tsk. tørgær istedet for 2½ tsk. - og så bruger jeg "Basic".

Luksus Franskbrødet bliver altså godt på "French" - og forsvinder som dug for solen efterfølgende...

Men yderligere eksperimenter venter til det nye år og de første triste måneder inden havemanien overvælder mig igen :wink:

Toje kan jeg lokke dig til at dele opskriften på valnøddebrød?

Og tillykke med bagemaskinen Sniffer biggrin (jeg overvejer en karriere som sælger i mit næste liv :oops: ).

Glædelig forjul til alle.
Dejlig mundfuld. Takker.

Skulle der monstro være andre, der er stødt på gode opskrifter på nettet?
Tja, jeg lod mig også lokke med det der tilbud i Netto. Har ikke fået brugt maskinen så meget som jeg regnede med, men har da fået lidt erfaringer.

Gik ud fra princippet "det skal være NEMT" - så udelukkende færdigblandinger indtil videre...

"Bagermesterens" blandinger har jeg ikke haft så gode erfaringer med, vi holder ellers meget af valnøddebrød her i huset - så øv.

Derimod bliver Amo's yoghurtbrød meget fine og lette - det er en smule dyrere end det andet, men kan klart anbefales.
Se den ultimative opskrift på det bedste, mest velsmagene og luftige brød der IKKE smager af gær.

Men hvis du er tilfreds med det "brød" du kan få på tankstationen skal du ikke spilde din tid med dette klik!


www.anoleba.dk

Abelona Søren 

Der er yderligere 124 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis