Billig køkken og kvalitet?

Jeg skal til at bygge om mit køkken og har kikket på nogle forskellige billigkøkken.

Er der er en væsentlig forskell i kvaliteten mellem Ikea, Nettoline og KitBo køkken? Hvilket er bedst? Findes der nogle andre billige køkken med god kvalitet?

Ikea - http://www.ikea.dk
Nettoline - http://www.nettoline.dk
KitBo - http://www.kitbo.dk

Beklager om mit dansk er noget dårligt, da jeg er nordmann.

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
Jeg skal til at bygge om mit køkken og har kikket... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Underligt firma det der kitbo, de har ikke noget fuldhøjde højskab med trådkurve hele vejen op i deres sortiment. Men deres køkkener ser flotte ud. Det har alle andre da.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Når jeg tænker mig om var der en "rumle" lyd fra skufferne, og jeg fik ingen kvalitets følelse... Mulig det var stål.

Tænker det bliver Ikea.

Hvordan er deres erfaringer med mange skuffer og næsten ingen skab. Er det rart at have gryder, tallerkner, mad, osv. i skuffer eller er det et salgstriks?

Hva med hvid folie (Ädel Hvid), vil det virke som et billigt "plastik" køkken når det er satt opp eller vil f.eks. en hel-træ bordplade i valnød gøre at det virker "eksklusivt". Jeg synes det er svært at forestille sig det i sin egen bolig når man står i varehuset.

En ting til, er det muligt at købe "sug ind" fra et annet fabrikat og tilpasse det til Ikea?

Forresten, tak for all hjælp!!

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
Deres folie døre osv kender jeg ikke, jeg er kun til malet mdf, eller malet rent træ, det jeg har købt lidt af er STÅT serien.

PS. Husk lige at checke den der porcelænsvask nu du er der.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra mckajvah

Hvordan er deres erfaringer med mange skuffer og næsten ingen skab. Er det rart at have gryder, tallerkner, mad, osv. i skuffer eller er det et salgstriks?


Skuffer er fedt! smile

som PeterR skriver er det en stor fordel, at man ikke skal ind i bunden af et underskab. Den eneste ulempe er, at tallerkenstabler o.s.v. kan rutsje, når man åbner og lukker, men det findes der vist også løsninger på i form af ruminddelinger (det er der bare ikke tænkt på i det discount-køkken, vi overtog!).

Vi har ét "skuffeskab", hvor vi ikke bruger skufferne, men det er bare fordi, der er for få skuffer og kun står to pander på hver, så man sagtens kan række over den forreste til den bageste. Alle andre steder ryger skufferne ud hver gang, og det gør det meget mere anvendeligt.

Jeg mener sagtens, hvid folie kan se pænt ud, - det afhænger meget af greb og bordplade, som du skriver, og så måske også af elementtypen; Jeg ville nok være mere tilbøjelig til at vælge små skabslåger eller skuffer med folie, end hvis det var en anden beklædning, så der ikke kommer for store, glatte flader.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Jeg har nu ingen problemer med rutchende tallerkener, man skal selvfølgelig ikke lukke skabsskuffer med 110 i timen. Men står der en 5 stk. oven på hinanden, ja så står de stabilt.

Rumindelere har vi forsøgt med, med de er pænt hevet ud igen. Det er noget skidt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Jeg har ikke enu været i Ikea, men har jeg korrekt at Ikea bruger de samme skuffer som sidder i HTH og Invita?

Det virker som om det er "Tandembox" fra Blum. http://www.blum.com/group/en/03/03/01/index.jsp;jsessionid=000031c4Pr7fr6i3XSLqqD9Oc9h:-1
Er dette korrekt??

Er det også da muligt at eftermontere "Blumotion" på skufferne? Jeg tror det er det samme som Invita kalder for "easy luk" (man ser det i reklamen)? http://www.blum.com/group/en/03/03/08/index.jsp;jsessionid=000031c4Pr7fr6i3XSLqqD9Oc9h:-1

De har også Blumotion for skabdøre. http://www.blum.com/group/en/03/02/05/index.jsp;jsessionid=000031c4Pr7fr6i3XSLqqD9Oc9h:-1

Er der nogle der har erfaring med dette "sagte" selvlukkende system? Jeg hader når skuffer og døre sier BANG når man lukker dem.

Jo mere jeg kikker på Ikea, jo mere overbeviset bliver jeg.

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
Ang. sug ind har vi tænkt at vi vil bruge dem fra skab-selv. Det er ikke rigtigt sug ind, men det er bare en lille "pind" som sidder i selv elementet (ca 2 cm.). Når man så lukker skuffen bliver den lille pind presset ind og gør at skuffen ikke smækker. Dvs. det er ikke en sug ind, men mere en "luk stille de 2 sidste 2 cm.

Men man burde nok først undersøge om der er nogle af de "rigtige" sug ind som kan bruges til Ikeas køkken.
Det er de skuffer der er illusteret på blum. De er lidt brede som giver lidt spildplads i bredden.
Ser ud som om med lav-det-selv. så kan man få noget sug på skabene.
Lidt interessant side ham der Julius Blum driver. Man kan sikket få stumperne hos CarlF.

http://www.blum.com/group/en/mediashow/blumotion_mp9x.jsp;jsessionid=000031c4Pr7fr6i3XSLqqD9Oc9h:-1

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har ikke enu været i Ikea, men har jeg korrekt at Ikea bruger de samme skuffer som sidder i HTH og Invita?


HTH bruger BLUM på deres skuffer med fuld udtræk, på dem uden bruges et andet system med hjul og skinner - sikkert også fra BLUM

Er det også da muligt at eftermontere "Blumotion" på skufferne? Jeg tror det er det samme som Invita kalder for "easy luk" (man ser det i reklamen)?


Tja - normalt så købes det sammen med skuffemodulet, men så vidt jeg er orienteret så er det muligt at monterer det selv bagefter, men KUN på skuffer med fuldt udtræk.

De har også Blumotion for skabdøre.


Ja, det virker også fint, men der er dog en tildens til at lågerne ikke lukker helt, pga. at fjedren i hængslerne ikke er stærke nok til at trykke stemplet i bund - sælgeren hos HTH anbefalede af den grund ikke Blumotion til dørene.

Er der nogle der har erfaring med dette "sagte" selvlukkende system? Jeg hader når skuffer og døre sier BANG når man lukker dem.


Det virker rigtigt godt på skufferne.

/Henrik
Hej
I princippet er det vel ligegyldigt hvad der står på indpakningen.
Om det er Kvik, Invita eller andet.

Det hele er alligevel mest lavet af laminerede spånplader.

Kewin, Svendborg.

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også